A Vienna Life Biztosító márka idén október 1-jén ünnepelte 1 éves születésnapját. A tavalyi „Helló!” márkabevezető kampány és a “Szeretni egy biztosítót?”emlékeztető kampány után a márkaépítés egy újabb szakasza következett: idén október 1-jén útjára indította a Bécsi.Élet.Biztosító. kampányt. Az üzenet egyszerű, tiszta és egyértelmű. A 2 hónapos kampány célja a tavaly óta a Közép- és Kelet-Európa legnagyobb biztosítói csoportjának számító osztrák Vienna Insurance Group (VIG) tulajdonába tartozó, Vienna Life néven működő biztosító márkaismertségének növelése.
A cégnél úgy gondolják, hogy márkaismertséget növelni Magyarországon elsősorban televízióban érdemes, de kihagyhatatlannak ítélték meg a digitális médiát és az outdoor plakátokon való megjelenést is. Emellett igyekeztek egyedivé tenni a kampányt, hogy eltérjenek a többi biztosító stílusától.
Tévéműsorok, online játék
A bécsi életérzés és a Béccsel kapcsolatos rengeteg pozitív asszociáció megjelenítése és tudatosítása – valamint ezek saját márkánkkal történő összekapcsolása – érdekében támogatták a TV2-n futó “Bécsi sztorik” miniprogram sorozat-műsort, amelyben 4 ismert személy mesélte el saját bécsi történeteit: Jókuti András gasztroblogger, Keszei Bori operaénekes, Tokaji Viktor válogatott jégkorongozó, illetve Ráday Dávid a HelloWood!-ból. Novemberben egy saját online játékot is indítottak a Facebookon, ahol az emberek legérdekesebb bécsi történeteit gyűjtötték össze – a legjobbat pedig bécsi hétvégi utazással díjazzák.
Ezenkívül 7 kábelcsatornán (National Geographic, Spektrum, FOX, Viasat6, PRO4, Comedy Central, Paramount) 2 hónapon keresztül több mint 4000 alkalommal jelentek meg, a célcsoport által nézett műsorok előtt és után, az adott műsor jellegére szabott speciális szponzori üzenetekkel. Ilyen például az óriási népszerűségnek örvendő “The walking dead” előtt sugárzott üzenet, amely szerint: “A zombik ellen nincs biztosítás, de a jobb életre van! A műsor támogatója a Vienna Life Biztosító.”
A TV mellett 350 közterületi helyszínen (plakáton) és a vezető gazdasági és életmód portálokon is találkozhatnak az emberek a kampány üzeneteivel.
Neked is! biztosítás mindenkinek
Az ismertség növelése érdekében indították el a Neked is! biztosítás akciót is, amelynek keretében egy kizárólag online köthető, 1 évig érvényes és mindenki számára teljesen ingyenes balesetbiztosítást terjesztenek, amelyet november 30-ig bárki megköthet magára, illetve korlátlan számú ismerősének elküldhet ajándékba a www.viennalife.hu/neked-is oldalon keresztül. A Neked is! biztosítással rendelkezők baleseti halála vagy maradandó egészségkárosodása esetén a Vienna Life Biztosító legfeljebb 500 ezer forint összegű anyagi támogatást nyújt, illetve amennyiben minimum 40 százalékos maradandó egészségkárosodás lép fel, egy éven keresztül további havi 100 ezer forintos járadékot fizet.
A tavalyi Helló biztosítás után most arra buzdítanak mindenkit, hogy ne csak saját magukra gondoljanak, és ne csak magukra kössenek biztosítást, hanem ajándékozzák meg a számukra fontos embereket is: legyen az egy családtag, egy barát, egy haver, a szomszéd, a főnök, a postás, vagy a fodrász. Bárki küldhet bárkinek ingyenes biztosítást ajándékba, és választhat a “kedvesen humoros” üzenetek közül (pl: Nem lettem ügynök!; Rád gondoltam; Neked találták ki!; Én Rád gondoltam!; Ezek százasok? Ingyen biztosítás!; Helló! vagy Ez megy tőlem Neked!, stb.), nincs benne semmi trükk, mindössze néhány kattintás!
A biztosító társadalmilag felelős szereplőként fontosnak tartja az alulbiztosított magyar lakosság edukációját: az 1 évig érvényes, ingyenes Neked is! balesetbiztosítással szeretné felhívni a figyelmet az élet- és balesetbiztosítások fontosságára.
Biztató eredmények
Bár a kampány még javában tart, az eredmények már eddig is biztatóak: mint a cég illetékeseitől megtudtuk, eddig mintegy 7500-an kötötték meg az ingyenes balesetbiztosítást, és több tucatnyian küldték el saját bécsi sztorijukat a biztosítónak. A Vienna Life honlapjának látogatottsága a kampányidőszak alatt két és félszeresére nőtt, míg Facebook-oldalát a kampánynak is köszönhetően már 12 ezren követik.