A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.
A legnagyobb ütemben most is a mobil piac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és e-mail is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.
A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.
A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.
A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek, mint a direkt értékesítés, másrészt, bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.
Egyébként nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.
időszak |
NORI |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
2013 q4 |
11,7% |
2014 q1 |
17,2% |
2014 q2 |
13,7% |
2014 q3 |
12,3% |
2014 q4 |
7,5% |
2015 q1 |
4,9% |
2015 q2 |
-2,1% |
2015 q3 |
11,1% |