Miközben a Twitter és a Pinterest is egyre jobban belefolyik a keresőpiacra a szolgáltatásaik fejlesztésekor, a Facebooknak ténylegesen is jó esélye nyílik rá, hogy megváltoztassa a Google helyzetét. A közösségi hálózat ugyanis mostanra mobilon is nagyon erős lett, és az eMarketer adatai alapján a Facebook már elveri a Google-t a display típusú hirdetési bevételek terén – figyelmeztet a Bloomberg.
Érdekes, hogy a Facebookon már most naponta 1,5 milliárd keresést indítanak a felhasználók, pedig nem is egy igazi keresőmotorról beszélünk. Ezt a számot úgy érték el Zuckerbergék, hogy a múlt hónapban nagyot fejlesztettek a belső keresőn, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók megtalálják egymás régebbi posztjait. Vagyis immár nem csak személyekre, csoportokra lehet rákeresni, de konkrét tartalmakra is. Ráadásul a cég ezenkívül dolgozik valamin, amit úgy hívnak, hogy Facebook M.
Hogy pontosan a Facebook M mi lesz, arról egyelőre viszonylag keveset lehet tudni, de David Marcus, a Facebook munkatársa a Wired című magazinnak azt mondta, hogy szándékai szerint a Facebook M egy olyan hely lesz, ahol az emberek utánanézhetnek dolgoknak, például ha valamit vásárolnak, vagy ha valami csinálnának. Ha az ötlet megvalósul, ebből egy valóban erős keresőpiaci versenyző lehet, hiszen ha valamit megtalálunk a Facebookon, miért kezdenénk el keresgélni a Google-ön?
A Google persze egész biztosan továbbra is kemény versenyző marad, hiszen már 2012-es adatok alapján is 3,3 milliárd keresést szolgált ki, és a növekedés azóta is lendületes. Ettől függetlenül, ha a Facebook valóban ráerősít a keresőpiacon, akkor a Google jól teszi, ha felköti a gatyáját. Kemény verseny van kibontakozóban, ráadásul a Google-leány, a YouTube és a Facebook között is ádáz verseny kezdődött a videólejátszások terén.