Média

Mire készül az RTL?

A TV2-vel ellentétben kábeltévés felvásárlásokra nem, de a digitális terület megerősítésére készül az RTL Magyarország vezére, Vidus Gabriella, aki volt főnökéhez, az immáron TV2-höz igazoló Dirk Gerkenshez hasonlóan sorra adja az interjúkat ezekben a napokban. Vidus az Atmedia ügynökség helyzetbe kerülése miatt nem aggódik, az R-time pozícióit nem látja veszélyben, a reklámadó-különbözetet pedig már visszakapták. Ami a terjesztési díj bevezetését illeti, egyelőre nem tudja, hogy idén még összejöhet-e, és nem is egyeztetnek velük a kormányból.

Vidus a Marketing&Media magazinnak, az Origo-nak és a Népszabadságnak is interjúkat adott, ezekből szemezgettünk néhány fontosabb dolgot. Az interjúk alapján Vidus nem tartja szokatlannak, hogy Dirk Gerkens kirúgása után hónapok teltek el, mire sor került a kinevezésére, holott korábban arról volt szó, hogy az új vezető megtalálása mindössze pár hét. Mindez nem okozott fennakadást, mivel az igazgatóknak elég nagy a hatáskörük, nem okoz aggodalmat, ha egy időre nincs aktív vezérigazgató. Nem is lett ebből különösebben gond, mert amikor Vidus Gabriella idén július 1-jén átvette a cég irányítását a céget Gerkens után átmeneti időre vezető Andreas Rudastól, addigra a legtöbb nagy döntés már megszületett, kész volt például az idén őszi műsorrend. (Vidus korábban a cég kereskedelmi igazgatója volt.) Vidusról egyébként az interjúk alapján egy nagyon aktív, szinte már munkamániásnak nevezhető vezető képe rajzolódik ki, az origo-nak például azt mondta, hogy nem mindig napi tizenkét órát dolgozik, de a napi tíz biztosan összejön, és hétvégén is rajta van a fontosabb ügyeken. Hétvégén azért nem megy be az RTL székházába, de otthon is tud dolgozni.

Változik a gyártás

Vidus Gabriella most a gyártási folyamatok megújításán dolgozik. Szélesítik a beszállítói kört. Ezzel kapcsolatban a Marketing&Media interjújában az újságírók rá is kérdeztek, hogy a gyártás megújítása összefügg-e azzal, hogy Dirk Gerkens és Rákosi Tamás, az IKO műsorgyártó (korábban az RTL beszállítója) a TV2 felé vette az irányt. Vidus erre azt mondta, hogy az IKO csoporttal több éve kötött produkciós keretszerződésük augusztusban egyébként is lejárt. Az ősszel induló műsorainknál meghívásos tender útján választották ki a gyártókat. Normál üzleti körülmények között történt mindez. A beszállítói kör szélesítése kifejezetten tulajdonosi elvárás.

Vidus egyébként nem tartja különösen nagyobb problémának, hogy Dirk Gerkens volt RTL-eseket csábítaná át magához a TV2-höz. Mint a Marketing&Mediának mondta, ez a veszély mindig fennáll, függetlenül attól, ki a vezérigazgató. A csapatépítés egyértelműen a kulcs a televíziózásban. Hasonlóan nyilatkozott az origo-nak is: “Sok pénzzel mindig el lehet vinni más cégekhez embereket, de mindenkinek a saját történetét, életét kell figyelnie. Az pedig, hogy Gerkens keresi-e meg, vagy más, az szinte mindegy”.

Fotó: RTL Klub
Vidus Gabriella (Fotó: RTL Klub)

Gerkens nem rivális, de a verseny erősödik

Az RTL vezére arról is beszélt, hogy Dirk Gerkenst nem tartja riválisának, inkább versenytársnak. Azt mondta, jó egy olyan versenytárs, aki valóban versenyezni akar a piacvezetővel. Ez régóta hiányzott erről a piacról, mivel a TV2 nem is olyan régen, alig egy-két hónapja még azt kommunikálta, hogy nem ez a céljuk. „Szerintem bizonyítani nem az RTL-nek, hanem a TV2-nek kell. Az idén a főműsoridős esték több mint 90 százalékát megnyertük, ez önmagáért beszél. A piaci verseny nem személyekről, hanem cégekről szól” – tette hozzá a lapnak. Az Origo-nak egyébként azt is mondta, erősödő versenyre készül. Gerkens pedig nem nélkülözhetetlen – erről pedig még a Népszabadságnak beszélt.

Visszakapták a reklámadós pénzt

A reklámadóval kapcsolatos jogvitából végül lényegében győztesen kikerülő RTL egyébként már visszakapta a tavaly befizetett reklámadó-különbözetet, és az RTL Magyarország összességében továbbra is nyereséges. „A működésünk biztos és kiszámítható” – tette hozzá Vidus arra a kérdésre, hogy az 5,3 százalékos adó mellett már nyereségesen tud-e működni a társaság.

Kísérleteznek a programmingon

Ami a programmingot illeti, Vidus arról beszélt, hogy az idei ősz a kísérletezés jegyében telik, soha nem gyártottak annyi műsort, mint ebben az időszakban. „Számos sikeres formátumunk van, amelynek természetesen jövőre is tervezzük a folytatását. Rengeteg a tervünk tavaszra, időben be is jelentjük majd őket, de annyi hírünk lesz, hogy az megérne egy külön interjút. A célunk, hogy a legnézettebb és legszórakoztatóbb műsorok nálunk legyenek 2016-ban is” – nyilatkozta a Marketing&Media-nak.

Az R-Time nyomában sincs az Atmedia

A lap egyébként rákérdezett a sales house-ok piacán lévő nagy átalakulásokra és arra, hogy ennek eredményeként beelőzheti-e az R-Time-ot az Atmedia, amely a napokban fogott össze az Andy Vajna féle TV2-vel.

Vidus erre azt mondta, hogy a csatornákkal való tárgyalások már lezárultak, így ki meri jelenteni, hogy a kereskedelmi televíziók piacán az R-Time növelte a portfólióját. „Emellett büszkék vagyunk arra, hogy a Viacom csoport minket választott partneréül, így a Discovery és az Origo csatornáival együtt már tíz tévéadót képviselünk az RTL nyolc csatornája mellett”. Arra a kérdésre, hogy a TV2 és az Atmedia összefogása hogyan érinti őket, azt mondta, hogy az R-Time portfóliója még így is 25 százalékkal lesz nagyobb, mint az övék.

Megerősítik a digitális területet, felvásárlás nem lesz

Az interjúkban előkerült az is, hogy a TV2-vel ellentétben, ahol most további kábeltévék sürgős felvásárlására készül Gerkens, az RTL nem tervez ilyesmit, ugyanis már most is sok csatornájuk van. Viszont nagyon megerősítenék az RTL digitális jelenlétét, mert ma már nem elég az RTL Most!-tal jelen lenni a piacon. Ezért kiemelt területnek számít a digitális és fejlesztési igazgatóság, amelyet Szabó András vezet, aki Vidus reményei szerint új szemléletet hoz be az RTL életébe. Neki ráadásul nemcsak hazai, hanem nemzetközi, régiós tapasztalatai is vannak, amelyeket jól tudunk majd hasznosítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik