Különleges év az idei a Zwack család és a Zwack Unicum számára, hiszen Dr. Zwack udvari orvosként 225 éve kínálta II. József Habsburg uralkodót azzal a gyomorkeserűvel, amely ma már világszerte ismert. A jubileum kapcsán a Zwack Unicum Nyrt. számos programot szervezett már 2015-ben, és egyértelmű volt, hogy az évet egy különleges Unicum reklámfilmmel kell megkoronázni.
A Zwack család képviseletében Zwack Sándor és Zwack Izabella, az alkotók részéről pedig Bergendy Péter, a film rendezője valamint Tihanyi Péter, az ACG kreatív igazgatója közösen mutatták be a sajtónak az új Unicum reklámfilmet, amely a Zwack család és Magyarország elmúlt 225 évének történeteiből merített.
A helyszínen elhangzott, hogy azt az áldozatos munkát, küzdeni akarást, kitartást és pozitív hozzáállást szeretnék bemutatni a filmen keresztül, amely igaz a Zwack család felmenőire és általánosságban a magyarokra is. Tihanyi Péter elmondta, hogy nem a magyar nép vérzivataros évtizedeire akartak reflektálni. Sokkal inkább az volt a cél, hogy a jelenetek még jobban megszerettessék a magyarokkal hazájuk történetét. Éppen ezért a büszke, harcos, minden helyzetből kijönni képes nemzet képe került előtérbe, amire jellemző az ötletesség, a szabadságvágy és az alkotásvágy, amelyek mind előre vitték az elmúlt évszázadokban a magyarokat.
A film sztorija kapcsán elhangzott: II. József Habsburg uralkodó és Dr. Zwack közös jelenetével kezdődik a spot, ami a magyarok találékonyságára is utal, mellyel olyan sok elismerést szereztünk már a világban. Ezt egy speciális, 1848-49-es szabadságharcban hősiesen harcoló ostoros magyar hadtest epizódja követi, amely a magyarok küzdeni akarását, harcos múltját mutatja be. Ezt követően láthatjuk Hajós Alfrédot az éppen épülő Parlamenttel a háttérben, ami a rengeteg magyar sportsikert jelképezi, de közben olyan apró különlegességeket is felvillant, mint az akkor még a Dunában úszó, hatalmasra megnövő vizák. Majd eljutunk a mai Hősök terére, egy fesztivál hangulatú közegbe, ezzel is jelezve, hogy a magyar nem egy szomorú nemzet, nagyon sok életkedvvel és pozitív látásmóddal vagyunk megáldva.
Bergendy Péter, a reklámfilm rendezője a monumentális látványelemek technikai megvalósításának kulisszatitkairól is mesélt. Többek között elmondta, hogy bár minden egyes mozzanatot korabeli dokumentumok és fotók alapján rekonstruáltak, de a filmbe belecsempésztek olyan stilisztikai elemeket is, amelyek nem száraz tényként, hanem stilizált, ünnepi pillanatokként jelenítik meg a feldolgozott helyzeteket.
A grandiózus reklámfilm a mai naptól látható online felületeken, illetve hamarosan a televízióban is megismerheti a közönség.
Stáblista:
MEGBÍZÓI OLDAL:
Megbízó: Zwack Unicum Nyrt.
Marketingigazgató: Márfi Márta
Brand manager: Balázs Péter
ÜGYNÖKSÉGEK:
ACG Reklámügynökség:
Kreatív Igazgató: Tihanyi Péter
Stratégiai igazgató: Szakál Zoltán
Art Director: Juhász Örsi
Head of copy: Horváth Gergő
Copywriter: Tóth Barnabás
Ügyfélkapcsolat: Szenftlében Gergely
Gyártó: az ACG megbízásából a Bergendy és Fiai Kft.
Rendező: Bergendy Péter
Producer: Vásony Barbara
Operatőr: Szecsanov Martin
Vizuális effektusok: Benyó Zoltán, Digital Apes
Vágó: Király István
Díszlettervező: Hujber Balázs
Ruha: Breckl János
Gyártásvezető: Szabó László
Felvételvezető: Harmati Balázs
Rendezőasszisztens: Janicsek László
Berendezés: Tamási Tamás
Smink: Sipos Zita
Fodrász: Győrfy Anita
Fővilágosító: Galgóczy Szabolcs
Építészet: Herjeczky Gyula
Technika: Deák Ferenc
Fényelés: Vándor Ádám