Light

Online játék és vásárlás: a fiatalok mindenben az élményt keresik (X)

Számítógépes játékosok, versenyzők, videósok és rajongóik gyűlnek össze hétvégén újra az ország legnagyobb kiállításán, az XBOX ONE PlayIT Show-n, ahol nemcsak a játékok, vetélkedők és bemutatók, hanem a vásárlás és a fizetés is különleges élménynek ígérkezik. A rendezvény kapcsán az online játékban legaktívabb, tizen-huszonéves fiatalok fizetési szokásairól kérdeztük Mondovics Pétert, a Mastercard kártyatársaság marketingvezetőjét.

Leginkább mobileszközökön kommunikálnak, és rendszeresen játszanak online, miközben nagy mennyiségben vásárolnak  játékszoftvereket és kiegészítőket. Mi jellemzi a „Z -generáció” tagjainak a fizetési szokásait?

Ennek a generációnak a tagjai gyakorlatilag beleszülettek az infokommunikációs technológiák világába, így tanuláshoz, szórakozáshoz, sőt vásárláshoz is főleg digitális eszközöket használnak. Újszerűek a kommunikációs és médiafogyasztási szokásaik; tévé helyett online csatornákat, virtuális platformokat, vlogokat néznek. Mások az igényeik is, sokkal inkább kiszűrik az olyan termékeket, szolgáltatásokat, tartalmakat, amelyek nem érik el az általuk megszokott szintet, vagy egyszerűen nem érzik közel őket magukhoz. Számukra a pénz teljesen más értéket képvisel, és sajátos a fizetési kultúrájuk is: applikációkon belül és játékplatformokon keresztül veszik meg a játékokat. Számukra mindennél fontosabb a fogyasztói élmény, így nem véletlen, hogy a mobilfizetés és más digitális megoldások iránt is rendkívüli nyitottságot mutatnak.

 

Ez az oka, hogy a Mastercard együttműködik a gamerek legnagyobb hazai rendezvényével, a  PlayIT-tel?

Igen, jelentős az átfedés a számítógépes játékipar és a fizetési technológiákban ma elérhető innovációk  között. Mivel a gaming platformok felhasználói többnyire kártyával fizetnek, ezért a Mastercard számára fontos, hogy őket is elérjük, számukra is kínálhassunk élményeket, és növeljük a pénzügyi tudatosságukat. A PlayIT-tel tavaly indult az együttműködésünk, az elsődleges célunk az volt, hogy a kiállítás látogatói körében népszerűsítsük a készpénzmentes fizetést, és felhívjuk a gamerek figyelmét arra, hogy nemcsak a digitális platformokon, hanem a mindennapi életben is sokoldalúan és biztonságosan tudják használni a kártyájukat.  A hétköznapok fizetési innovációira jó példa a Magyarországon is egyre terjedő mobilfizetés, vagy a legújabban már mobilapplikáción keresztül is elérhető, digitális kedvezménykuponok, amelyek közül a PlayIT kapcsán több bekerült a Mastercard Priceless Specials kedvezményprogramunkba is.

 

Mivel készül a Mastercard a PlayIt-re?

Két dologgal: egyrészt bárki, aki elmegy a PlayIt-re és kártyával fizet, kedvezményeket kaphat, amelyeket játékra, vagy akár éttermi szolgáltatásokra is igénybe vehet. Ezen felül a Mastercard Specials kedvezményprogramban, amely már mobilapplikációból is elérhető, a regisztrált Mastercard és Maestro kártyabirtokosok több, a helyszínen beváltható kedvezménykupont tölthetnek le, például ingyenes páros belépőjegyet vasárnapra. Exkluzív tartalmakhoz is hozzáférhetek, például ilyen a közös fotózkodás a Trónok Harca sztárjaival, vagy a részvétel különböző zártkörű előadásokon, ahol a a legnagyobb magyar vloggerekkel és a Trónok Harca szereplőivel lehet majd személyesen találkozni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik