Hiánypótló élelmiszert dobtak piacra Dél-Koreában – a május 20. óta kapható Gyeondyo szelet nevű jégkrémet a másnaposság ellenszereként hirdetik. Nem (csak) homlokra helyezve hat, meg kell enni.
A Reuters szerint az ázsiai országban elég komoly biznisz épül a bulizás utóhatásainak kezelésére, a koreaiak éves szinten 150 milliárd wont (35,5 milliárd forint) költenek a kúrára – gyógyszerekre, üdítőkre és karikás szemekre ható kozmetikumokra. Amúgy a Csendes-óceáni térségben ők az első számú alkoholfogyasztók is, évi 12,3 liternyi szeszt isznak fejenként (tegyük hozzá: a WHO 2015-ös adatai szerint ez a szám csak 10,9 liter, így az ország a 14. ivónagyhatalom a világon – összehasonlításul: Magyarország 12,4 literrel az 5. helyen áll!)
A másnaposság elleni jégkrémet gyártó cég közleménye szerint a fagyi elnevezése kifejezi azon szegény munkavállalók szomorú sorsát, akik a masszív esti iszogatás után kénytelenek másnap felkelni és a munkahelyükre látogatni – sőt: dolgozni.
A grapefruit-ízesítésű csodafagyi egyébként a mazsolafa gyümölcsének kivonatából készül, ezt a szert már a 17. század óta alkalmazzák errefelé a másnaposság kezelésére.