Augusztus 17-én nyolcfős társaság bulizott egy belmari (New Jersey állam) grill bárban. A számlán 112 dollár szerepelt. A vendégek hitelkártyával fizettek, a pincér csak később nézte meg a Borravaló rubrikát a nyugtán, ahová nem számot írtak fel a bulizók, hanem valami egészen mást.
LOL. Ennyi szerepelt a számla megfelelő rovatában. (Akinek nem világos: ez a laughing out loud – hangosan felnevetni rövidítése, amelyről amúgy nemrég megírtuk, hogy kezd kikopni a facebookos szókincsből).
Jessica Corinne, a felszolgáló nem volt boldog – de nem (csak) azért, mert egy fillér (cent) borravalót sem kapott, sokkal inkább a megalázó vélemény miatt. A LOL mellé azt is odaírták a vendégek: „egy órát vártunk az ételre”.
A pincérlány, aki egyébként egyetemi hallgató elmondta: öt éve dolgozik felszolgálóként, és büszke arra, hogy színvonalas szolgáltatást szokott nyújtani a vendégeknek. Jessica elismerte, hogy a társaságnak sokat kellett várnia az ételre, ám ő már megérkezésükkor figyelmeztette őket, hogy a konyha a szokottnál kicsit nagyobb terhelésnek van kitéve. A vendégek a távozáskor is elégedetteknek tűntek.
Az apró-cseprőnek tűnő ügy komoly vihart kavart, olyannyira, hogy a település polgármestere is foglalkozott az üggyel, és Facebook-oldalán arra kérte a lakosokat, hogy viszonyuljanak úgy a szolgáltató szektorban dolgozókhoz, ahogy ők maguk is elvárnák, hogy a munkájukat értékeljék.
A Facebookon egyébként a pincérlány is megosztotta a szomorú történetet, bejegyzéséből kiderül, hogy sok felszolgáló mindössze 2,5 dolláros (680 forint) órabérrel dolgozik, és rettentően rá vannak szorulva a borravalóra, amely után még adózniuk is kell.
A kép forrása: Facebook