„I am a Canadian (kanadai vagyok)” – hat, különböző nyelven kell ezt elmondani egy piros sörhűtőnek ezt a mondatot, hogy kinyissa az ajtaját, és ingyen sörrel ajándékozza meg azokat, akik összefogtak a kinyitásáért.
A Global Beer Fridge névre keresztelt hűtőt, a magyar Borsodit is tulajdonló Molson Coors sörgyár rendelte meg, Kanada július elsejei születésnapjára. Az „I am a Canadian” régóta a cél szlogenje, reklámjaikban előszeretettel alapoznak a nemzeti büszkeségre, mindig értékként kiemelve az észak-amerikai állam multikulturalizmusát. A Molson reklámjai alapján készültek a Soproni nemzeti büszkeségre alapozó hirdetései is.
A hűtős kampányt a Thinking Box, digitális produkciós stúdió, és a Google rakta össze. Utóbbi oldotta meg az azonnali fordítást, élőbeszéd alapján, ami akkor sem kis feladat, ha csak egyetlen mondatot kell felismernie. A gép egyébként negyven nyelvet ismer fel, a Kanada hivatalos nyelveitől, az angoltól, és a franciától kezdve, hindiig, vagy a mandarinig – írja az Engadget.
És itt egy videó arról is, hogyan született meg a bevándorlásbarát ingyensör-automata.