A BKV tájékoztatása szerint a járműveket partnercégük „az ülések célzott, nedves és vegyszeres tisztítására is kiterjedő kiemelt takarítását nagyobb ciklusrend szerint, de legalább havi rendszerességgel” végzi – tudta meg a 444.hu a BKV-tól. A közlekedési társaság hozzátette: amennyiben „a személyszállítási szolgáltatás színvonalát negatívan befolyásoló szennyeződés” keletkezik, annak megszüntetéséről „haladéktalanul intézkednek”.
A járművek tisztaságát „a partnercégtől elvárt szolgáltatási minőség biztosítása érdekében” naponta ellenőrzik, amennyiben elégedetlenek, megismétlik a takarítást. A portál arra is kíváncsi volt: miért döntöttek a plüssülések beszerelése mellett. A cég 2013-ban tesztelte a műanyag ülések fogadtatását, tájékoztatásuk szerint “számos pozitív üzemeltetési tulajdonsága mellett ez az üléstípus kevésbé komfortos és utasbarát”.
A BKK az újonnan beszerzett járműveknél már megköveteli, hogy azok üléseit gyorsan és egyszerűen lehessen takarítani. Ezért előírták, hogy az ülések párnázata és szövetbevonata ülésenként legfeljebb 180 másodperc alatt cserélhető legyen – írják.