Light

A logó letakarása fontosabb volt az utasok mentésénél

A Thai Airways furcsa módszerrel igyekezett megvédeni a légitársaság image-ét a vasárnapi baleset után.

Mint arról mi is beszámoltunk, a thaiföldi légitársaság Airbus 330-300 típusú utasszállító gépeBangkok nemzetközi repülőterén szenvedett kisebb balesetet. A földet éréskor a gép megcsúszott a kifutópályán, miután eltörött az első kerék. Negyven ember sérült meg, közülük 14-et kellett kórházba szállítani.

A baleset után a légitársaság azzal igyekezett csökkenteni a PR-károkat, hogy gyorsan lefestették a balesetet szenvedett gépen a Thai Airways logóit. A krízismegoldás azonban visszájára sült el. A logók letakarása ugyanis nagyobb hírré vált, mint maga a baleset, ami – mivel csak páran sérültek meg – csak egy éppen csak megemlített esemény volt a nemzetközi sajtóban.

A Thai Airways balesetet szenvedett repülőgépe a bangkoki repülőtéren, a kitakart logóval
Fotó: AFP/Pornchai Kittiwongsakul

Pedig a Thai Airways máshogy is megoldhatta volna, hogy a PR-osok feje ne fájjon a baleset miatt. Mondjuk azzal, hogy profin végzik az utasok mentését. De ezt nem sikerült megoldaniuk – írta hétfőn a Bangkok Post.

A lap beszámolója szerint gyakorlatilag teljesen magára hagyták a cég alkalmazottai a gépről lemenekült és sokkos állapotban lévő embereket, akik húsz percen át ácsorogtak tömött buszokban, miközben többüknek is elsősegélyre lett volna szüksége. A repülőtérre bevitt utasokat senki sem várta a földi személyzet közül, és még csak egy pohár vizet sem kaptak. Az utasok a kommunikáció teljes hiányáról panaszkodtak, és azt állították magukra lettek hagyva.

Ráadásként a kórházba került utasok nem is magában a balesetben sérültek meg, hanem mentés közben. A Bangkok Post cikke szerint a felfújható vészcsúszdák nem voltak elég hosszúak, nem értek le teljesen a földre és az alacsonyabb utasok alig tudtak arról lekecmeregni. Miközben fentről újabb menekülő utasok érkeztek, akik neki csapódtak a csúszdán rekedt embernek. Akiknek egy utaskísérő sem nyújtott segítséget a csúszda alján, pedig az lenne a bevett eljárás.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.