Light

Egy pohárka keserű

A svéd hirdetés úgy indul, mint bármelyik italmárka reklámja, majd a félidőnél társadalmi célú hangnemre vált.

Megnyugtató, dallamos férfihang ecseteli a csodálatos nedű tulajdonságait, miközben a kamera a kedves hangulatú kiskocsma aranybarna fényekben és meghitt színekben pompázó szegleteit pásztázza. Aztán a kép megbillen és megismerjük az piázás árnyoldalát, amely mindennek mondható, de családiasnak semmiképpen.

A száraz adatok felsorolásával megtudjuk, hogy Svédországban minden ötödik gyermek valamelyik szülője italfogyasztási szokásai miatt szenved, hogy a nyilvános helyeken elkövetett erőszakos cselekmények nyolcvan százalékában a szesz a mozgatórugó, és hogy a skandináv országban háromszázhúszezer alkoholista található.

A mindezt illusztráló jelenetek láttán a hangulat inkább már kedvetlen a végére, igaz?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik