Light

Az első valós vírusmarketing

Illetve inkább baktériumkampány, avagy hogyan reklámozzunk egy beteges ötlet segítségével egy filmet.

Steven Soderbergh (neki köszönhetjük a Traffic, vagy az Ocean’s Eleven című filmeket) legutóbbi biothrillere, A fertőzés egy olyan történeten alapul, melyben egy vírus mutálódik, és viharsebességgel kezd el pusztítani széles e világon.

A sztárgárdát felvonultató mozi futtatásához úgy tűnik, kevésnek tartották a nagy neveket, így a megbízott marketingesek kitaláltak valami vadabbat, meghökkentőt, de leginkább megdöbbentőt.

Mikrobiológusok kis csoportját megkérték, hogy telepítsenek baktériumokat egy plakátra, de úgy, hogy idővel és szaporodásukkal a mozgókép eredeti angol címe, a “Contagion” szó rajzolódjon ki a hirdetőfelületen.

Persze a műveletről rögzített videót aztán feldobták a megosztókra és a közösségi portálokra, hogy már ott kezdjen önálló életet, és ebben az értelemben váljon vírus belőle.

Ez pedig a nem túl vidám vízió enyhén szólva is ijesztő előzetese magyar feliratokkal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik