Egyesek szerint űrszappanopera, mások fantasy alapműnek tartják: még a műfaji meghatározása is vitatott. Maradjunk a sci-fi kategóriánál, ám ez a rövid eszmefuttatás is bizonyítja, hogy milliókra hatott az eredeti (és sajnos az előzmény-) trilógia.
Rajongói újabb és újabb videókat készítenek tisztelgésük jeleként, mint ahogy jó pár, a tutira utazó cég hirdeti a termékeit a klasszikus képsorokkal.
Láthattunk és hallhattunk már legós rajzfilmverziót, hangutánzó kamaszfiút, Shafttel keresztezett filmzenét, fénykardozó háziállatokat, mozgólépcsős bábparódiát, három csíkos sztárháborút – hogy csak a legutóbb általunk bemutatott zsengéket említsük.
A milánói székhelyű Moleskine, a papíripari termékek egyik koronázatlan császára legalább annyira a kreatív animációs marketingfogásairól volt mindig híres, mint ahogy a popkulturális ikonok iránti érzékenységéről egyaránt.
Nálunk is szerepeltek már kétszer (a linkeket lásd alant), legújabb, origamis hirdetésük az egyedi Star Wars kollekciójukat vezeti be a tavalyi Pac-Man kampányhoz hasonlóan.