A Coca-Cola és egyáltalán a marketingipar legnagyobb és egyben örökre megismételhetetlen húzása volt az, ahogyan a legnépszerűbb kólagyártó 1931-ben nemes egyszerűséggel kisajátította és a karácsonyi időszakra hadrendbe állította a Télapót.
Az általuk megteremtett Mikulás-forma (ősz hajkorona, pirospozsgás arc, enyhébbnél nagyobb túlsúly) lett az uralkodó az egész világon és évről-évre a legjobb reklámarc. A Pepsi örök másodikként hasonló kaliberű ötlettel soha az életben nem tudott előrukkolni, de most legalább beégette a Coca-Cola Mikulását.
Igaz, erre a poénra – ami azért igen régóta és nagyon magas labdaként lebegett – elég nehezen akadtak rá, kellett hozzá vagy nyolcvan év.
Vagyis nem csináltak semmi mást, mint egész egyszerűen megmutatták, mit csinál a Télapó nyáron (télen fixen tudjuk, mert hát ő a Coca-Cola reklámarca). Persze ő is csak ember és mi mással telne a nyaralás, mint bulizással, csajozással – valamint megdöbbentő módon Pepsi iszogatásával.
Öregem, hát már semmi sem a régi: elképzelhető, hogy lenne az a pénz, amennyiért Pepsi-színekben osztaná az észt karácsonykor? Ha már átigazolt, akkor mezcsere is lenne? Mert elég hülyén nézne ki a piros-fehér helyett piros-fehér-kék összeállításban…