Light

Vonat a jövőből

Valamikor a harmincas években.

Franz Kruckenberg 1929-ben úgy gondolta, hogy a légcsavaros repülőket lehozza a levegőből és sínre helyezve összehozza a vonatokkal.

A szárnyakat leszedte, az aerodinamikailag megfelelő törzsrészhez nem nyúlt, de a propellert hátrahelyezte az orrból (egy 12 hengeres 600 lovas BMW motorral megspékelve). Mindemellett természetesen a vonat motorját is meghagyta, és így a propellerrel kiegészült járművet tette sínre.

A monstrum 1931 májusában érte el a 200 km/h sebességet (ez már akkor nem számított rekordnak), azonban Kruckenberg és csapata itt nem állt meg. Tovább tesztelték teremtményüket, és a Berlin-Hamburg vonalon 1931. június 21-én Karstadt és Dergenthin között 230,2 km/h sebességgel új világcsúcsot állítottak fel. Ezzel gyakorlatilag a jövőbe lökték a vonatot, mivel több mint húsz évig senkinek sem sikerült túlszárnyalnia ezt a rekordot.

Ami erősen megdöbbentő a videót nézve az az a tény, hogy egy nyolcvanéves filmben a mai legmodernebb mozdonyokat idéző formavilágot láthatjuk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik