Charli XCX tulajdonképpen maga a Sziget. Fura is valahol, hogy még nem lépett fel itt, talán most értek meg egymásnak. A Szigetről vannak jó emlékeink (régen minden jobb volt), de mára kiszámíthatóvá, művivé vált, a külsőségek legalább annyit számítanak, mint a tartalom. De azért nem rossz, amit semmi se mutat jobban, mint hogy – titokban vagy sem – mindenki ide vágyik. Hagyd kint a valóságot, mert a külvilágban bármi is történik, itt szabad lehetsz és felvállalhatod önmagadat.
Charli XCX a hyperpop szcéna ikonja. A fura, alternatív, a pop széleit kapargató műfajnak sok érdekes előadója van és volt (például SOPHIE, A.G. Cook, 100 gecs, PinkPantheress), de ő volt leginkább eddig az, aki a mainstream popnak annyira a szélén tudta ezt a stílust tartani, hogy végül – köszönhetően az ízlés, illetve a trendek változásának – maga lett a mainstream pop. Ehhez azért el kellett egy kis időnek telnie, 2013-ban, karrierje elején például a budapesti Electronic Beatset is megjárta, majd kiadott olyan lemezeket, mint a how i’m feeling now vagy a Pop 2, hogy végül tavaly a BRAT-tel napjaink egyik legnagyobb popsztárjává váljon,
- akiért már nemcsak a kritika, hanem a közönség is teljesen odavan,
- aki olyan előadókkal haverkodik, mint a 2023-ban a Szigetet megjárt Billie Eilish és a szintén abban az évben itt járt Lorde,
- aki tavaly még az amerikai elnökválasztásba is beleszólt kicsit,
- és aki miatt tavaly a brat az év legfontosabb szavává vált.
Ha Magyarországon talán nem is, de Charli XCX-nél aligha lehet ma aktuálisabb előadót mondani, neki hála tavaly minden a bratről („olyasvalaki, akit magabiztos, független és hedonista hozzáállás jellemez”), a „brat summerről” – önmagunk elfogadásáról, a bulizásról és a szabadságról – szólt a hozzá szorosan kapcsolódó, az albumborító színét is adó neonzölddel.




Rengetegen voltak kint a Szigeten szerdán ebben a színű ruhában, Charli XCX – vagy akivel az amerikai turnét nyomta, Troye Sivan – feliratú felsőben, illetve olyan szettben, mint amiben Charli XCX-t szokás látni: a 2000-es évek napszemüvegeiben, és túl bő, laza, kinőtt, esetleg secondhand ruhákban, amiknél teljesen mindegy, hogy állnak valakin. Kicsit olyan volt az érzésem, mint a metál fénykorában, mikor mindenki feketében és bakancsban volt, csak most egy kicsit más az egyeztményes öltözködési stílus. Hogy ő alakította a divatot, vagy őt alakította a divat, nehéz megmondani, mindenesetre, mikor Dua Lipa vagy Rihanna lépett fel a Szigeten, kevesebb hasonmást láttunk a mostaninál.
Charli XCX egyébként szintén neonzöldben volt a koncertjén – meg is köszönte közben, hogy ennyien választották aznap estére ezt a színt –, egy sportmelltartóban, egy bugyiban és egy fekete, térdig érő csizmában.
