Kultúra

Egymást okolják a szervezők a káoszba fulladó Boris Brejcha-buli miatt

Matt Winkelmeyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP
Matt Winkelmeyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP
Felelős egyelőre nincs.

A szervező cég az alvállalkozót, az utóbbi pedig a szervezőt okolja azért, hogy a budaörsi reptéren megrendezett technobulin botrányos körülményekre panaszkodtak a látogatók.

Ahogy azt lapunk is megírta olvasóink, illetve kollégánk élményei alapján, Boris Brejcha budapesti koncertjén nem várt nehézségekkel szembesültek a vengédek. Kollégánk szerint már a bejutás sem volt egyszerű, volt, aki másfél órán át állt sorban a tűző napon. Ivóvizet a kánikula ellenére sem bocsátottak a résztvevők rendelkezésére, kizárólag hosszú sorbanállást követően kétezer forintért juthattak a pultban ásványvízhez, amely egy idő után ráadásul el is fogyott, végül a helyszínre kivezérelt mentők nyittattak slagokat, hogy azokból adjanak inni a látogatóknak. Az esemény Facebook-oldalán rengetegen panaszkodtak az amatőr szervezésre, de nem ők voltak az egyetlenek: a közelben lakók közül sokakat szintén felpaprikázott a koncert hangereje, többen csendháborítást jelentettek a hatóságoknál.

A koncertet szervező Supernova Techno Kft. Facebookon reagált a botrányra: bocsánatot kértek, és vizsgálatot indítottak a felelősök megtalálása érdekében. Ez utóbbi azonosításában az ügy jelenlegi állása szerint egyáltalán nincsen konszenzus: a Telex utánajárása szerint a felek egymásra mutogatnak, felelős pedig egyelőre nincs.

A Supernova Facebook-posztjában azt írta, hogy az esemény lebonyolításában segítő egyik partnercéget, a budapesti székhelyű Music Production Kft-t tették felelőssé, amellyel a tervek szerint a jövőben minden kapcsolatot megszakítanak. A Supernova brand egyik ötletgazdája és azóta távozott alapítója, Temesvári Dávid ugyancsak egy posztban fejezte ki szomorúságát a történtekkel kapcsolatban, hozzátéve, hogy az „önjelölt amatőrök (külsős partnerek)” teszik tönkre a Supernova brandet. Ezzel arra utalt, milyen nehézségekkel jár az, ha egy szervezőcsapat kiadja más cégeknek az egyes szolgáltatások lebonyolítását, ahogy az történt ebben az esetben is.

A lapnak Szajkó Dávid, a Music Production Kft. ügyvezetője telefonon a főszervezőket tette felelőssé, ráadásul kihangsúlyozta, hogy cégük csak egy volt a rendezvényen résztvevő alvállalkozók közül, és úgy érzi, az ügy őket érintő része „fel van fújva”. A cég a közleményében azt írta, „a rendezvényen nem volt tömegkrízis, se életveszély, se pánik, ez látható az összes közösségi médiás felületre feltöltött videón. Összesen kettő, azaz 2 ember lett rosszul a nagy meleg miatt a helyszínen akiket a mentős személyzet ellátott. Ez a szám egy ekkora rendezvényen ilyen hőségben abszolút nem kirívó. Személyi sérülés nem történt és a rendezvény teljes lebonyolítása és megvalósulása a jogszabályi előírásoknak megfelelően történt. Ami a felháborodást kiváltotta az a magas italárak és a lassú kiszolgálás, amely körülbelül másfél-két órán át tartott a rendezvény elején, amelyet csapatunk azonnali ingyenes vízosztással, illetve a mentősökkel egyeztetve, csapokon ingyenesen adagolt vízzel, továbbá a biztonsági szolgálat segítségével, illetve egy vízértékesítési pont felállításával oldott meg. A Music Production Kft. nem volt illetékes az italok árazásában. Cégünk elnézést kér a lassú kiszolgálásért és bízunk abban, hogy a többség jól érezte magát a rendezvényen. Csapatunk számos eseményen túl van már amelyek gond nélkül lezajlottak, megvalósultak.”

Az eseményt követően máris alakult egy, a károsultakat összefogó Facebook-oldal, ahol arra kérik a résztvevőket, töltsék fel a kaotikus szervezést bizonyító felvételeket, hogy kártérítést remélve jogi útra terelhessék az ügyet. A Supernova egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy felmerült-e a kártérítés lehetősége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik