Új kampányba kezdett a britek egyik legnagyobb képtára, a National Gallery: az intézmény influenszerekkel szeretné közelebb hozni a kultúrát a Z generációhoz.
A galéria idén ünnepli alapításának kétszázadik évfordulóját, ennek apropóján új közönség felé nyitnának.
Sokan poros, unalmas dolognak gondolják a gyűjteményeket. Azt kérdezik, mi közük lehet egy többszáz éve készített műalkotáshoz. Azt szeretnénk megmutatni nekik, hogy a festményeink ugyanolyan relevánsak ma is, mint négyszáz évvel ezelőtt. Vitathatatlan, hogy hatalmas a bizalom bizonyos tartalomkészítők iránt. A közönségük felnéz rájuk. A tartalomgyártók igazán megerőltették kreatív vénájukat, olyan dolgokat kértek a galériában, amelyre még sosem volt példa korábban
– nyilatkozta Ellie Wyant, az intézmény közösségi médiáért felelős menedzsere a Timesnak.
A galéria húsz tartalomgyártónak ajánlott négyezer fontot (1,8 millió forint) azért, hogy közösségi felületeiken gyártsanak népszerűsítő tartalmakat az intézményről. A felkért alkotók közt vannak TikTokerek, humoristák, művészek, de a RuPaul’s Drag Race egyik versenyzőjét is felkérték.
@hrhgeorgiana Just discovered free life drawing classes at the National Gallery! |ad The National Gallery puts on so many events that you'll always have more exciting 'going out' plans than just going to the pub lol. And so many are free! #nationalgallery #200creators #NG200 #art #london #londonart #lifedrawing #londonlifedrawing ♬ invisible string harp cover - hannah_harpist