Kultúra

A gyerekek körében is Azahriah a legnépszerűbb

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Tízből kilenc gyerek rendszeresen hallgat zenét egy csütörtökön közzétett felmérés szerint, amelyet a A ProArt-Szövetség a Szerzői Jogokért zeneipari jelentéséből kiderült, hogy a gyerekeknél hódít Azahriah, kedvenc zenészeik listáján pedig túlsúlyban vannak a magyar előadók – közölte a felmérést kommunikáló cég csütörtökön az MTI-vel.

Az Ipsos közreműködésével készült KidComm elnevezésű felmérés szerint a 8-14 éves gyerekek közül tízből kilenc rendszeresen hallgat zenét, elsősorban szórakozásból, kikapcsolódásként vagy a háttérben.

A kutatásból többek közt olyan megállapítások derülnek ki, hogy

  • a megkérdezettek 79 százaléka a mobiltelefont használja zenehallgatásra, ebből a 92 százalék otthon, 35 százalék az autóban, 22 százalék a közlekedési eszközön tölti ezzel az idejét,
  • a gyerekek első telefonjukat átlagosan 8,8 éves korukban kapják meg, elsősorban a szülőkkel való kapcsolattartás céljával,
  • fiatal generáció 84 százaléka a YouTube-ot részesíti előnyben, 26 százalék a Spotify-t,
  • minden második válaszadó naponta fogyaszt valamilyen tartalmat YouTube-on, további 40 százalékuk legalább hetente egyszer,
  • gyerekek kétötöde gyakran néz videóklipeket zenehallgatás közben, minden második alkalmanként, 8 százalék soha,
  • a 8-14 évesek főként popzenét hallgatnak, zenei ízlésük formálásában a barátok és osztálytársaik tippjeire hagyatkoznak,
  • a gyerekek több mint fele a magyar és külföldi előadók zenéit vegyesen hallgatja. A magyar zene hallgatásának elsődleges motivációja, hogy jobban értik a dalok szövegét, tízből négy gyerek úgy véli, hogy a magyar zenék szövege közelebb áll hozzájuk
  • a felmérés vizsgálta a 8-14 évesek körében legnépszerűbb top 50 és top 10 zenei előadót is, mindkét toplista 60 százaléka magyar. A top10-es listát Azahriah vezeti, őt követi mások mellett Shakira, Majka, Manuel és a Halott Pénz,
  •  zenei tevékenységek kevésbé elterjedtek, tíz gyerek közül három játszik hangszeren, egyötödük tanul hangszeren játszani,
  • a megkérdezettek negyede egyszer volt koncerten az elmúlt évben, egyötödük többször is.

A KidComm felmérés részletei, a magyar zeneipar 2022-es iparági adatai, valamint a zenészek megélhetésére és az inflációra vonatkozó 2023-as felmérési adatok a www.zeneipar.info oldalon olvashatók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik