Kultúra

A szakmai okokon túl a lelki egészsége és a mentális jólléte miatt távozott a Nemzeti Színház két színésze

Lakatos Péter / MTI
Lakatos Péter / MTI

Nyolcan mondtak fel az elmúlt hetekben a Nemzeti Színházban, közülük ketten, Barta Ágnes és Mészáros Martin pénteken interjút adtak a Telexnek. A két színész – akik egyébként házasok – azt mondta, a felmondás gondolata nagyjából három éve motoszkált már bennük:

A döntésnek több összetevője volt, a szakmai okokon túl a lelki egészségünk és a mentális jóllétünk miatt is úgy gondoltuk, hogy ezt meg kell lépnünk

–mondta Barta Ágnes (képünkö), aki arról is beszélt, hogy a tavalyi baleset, amikor egy előadás alatt két színész is súlyosan megsérült, nagy törést okozott bennük – nem is maga a baleset igazán, hanem az utána történtek:

Ha elüt egy embert az autó, az szörnyű, de ha mások ezt karba tett kézzel nézik, és ott hagyják az út szélén, az igazi tragédia, és én azt gondolom, hogy ebben az esetben ilyesmi történt.

A színésznő szerint ők többször is elmondták a problémáikat, a végén viszont már úgy érezték, mostohagyerekké váltak a Vidnyánszky Attila vezette társulatukon belül, csak azért, mert más a véleményük. Mészáros Martin szerint a Nemzetiben továbbá izolálódtak a magyar színházi szakmától, mert nagyon kevés magyar rendezővel dolgoztak együtt.

A színészek elmondták, hogy pályakezdőként nagy lehetőségnek tartották a Nemzetit, ahol színészlegendákkal dolgozhattak együtt, ám hamar úgy érezték, egyfajta politikai szűrőn keresztül nézik őket, amiért a társulat tagjai.

Több kollégát nagyon tisztelünk ott, de vannak, akikkel már nem tudunk többé közösséget vállalni, sem emberileg, sem szakmailag. Mostantól az egyik legnagyobb feladatom az lesz, hogy ne úgy határozzam meg magam, mint a Nemzeti egykori tagját, és azt sem akarom, hogy ezután még évekig kelljen arra a kérdésre válaszolnom, hogy milyen hatással volt az életemre Vidnyánszky Attila

– mondta Barta Ágnes a Telexnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik