Tavaly októberben a nagy keresletre való tekintettel sorban egymás után hirdettek meg három Azahriah-koncertet is, ami elég nagy szenzációt is okozott: az elsőre pillanatok alatt fogyott el az összes jegy, a második jegyértékesítésénél összeomlott a jegyvásárlói felület, a harmadiknál pedig a legelszántabb rajongók hajnali ötkor kezdtek sorba állni a Broadway jegyiroda előtt.
Hogy miért váltak elérhetővé hivatalos jegyek a korábban telt házasként hirdetett koncertekre, arra a szervező ügynökség, a Supermanagement az Index kérdésére elmondta:
Az első tervek alapján volt esély arra, hogy a delay tornyok kitakarják a színpadot az említett szektorokban, így azokat a helyeket értelemszerűen nem lehetett értékesíteni. A végső színpadi layout alapján az említett szektoroknál ez a kockázat elmúlt, kikerültek a »korlátozott látásmódú« helyek közül, így az oda szóló jegyek értékesíthetővé váltak.
A vg.hu beszámolója szerint nemcsak a szervezők kezdtek extra jegyeket árulni, de az interneten is többezres nagyságrendben akadnak olyanok, akik a korábban megvásárolt jegyeiket árulják. A Ticketswap jegyvásárló és -értékesítő oldalon jelenleg is több mint 2500 jegy keresi a gazdáját a koncertekre. Tekintve, hogy a három koncertre nagyjából 120 ezer jegyet állíthattak ki, önmagában a Ticketswapon a belépők 2,5 százaléka kering, jegyzi meg a vg.hu, ez pedig arányaiban nem tűnik nagy számnak, bár tény, hogy minden idők egyik legjobban várt koncertjéről van szó.
Megkerestük a Broadway jegyirodát, akiktől azt szerettük volna megtudni, szerintük kiemelkedő-e az interneten kínált Azahriah-jegyek száma, ám a cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak.
A Tixa értékesítő portált is megkérdeztük, mik a másodlagos jegyeladásban jellemző arányok, soknak számít-e az Azahriah-jegyektől megválni igyekvők pár ezres száma a hasonló eseményeknél megszokotthoz képest. Varga Balázs lapunknak azt mondta, nekik van olyan (rendszeres) eseményük, ahol a megvásárolt jegyek 15-20%-a is gazdát cserél az esemény előtt, de az átlagos arány inkább ahhoz van közel, amit a jelenlegi arénás eseménynél is látni. A telt ház már csak azért sem jelent feltétlenül tényleges telt házat, mert a legtöbb koncertnél vannak úgynevezett „no show” vásárlók is, akik a megvásárolt jegy ellenére sem jönnek el. Ez olcsóbb jegyek esetén lehet 5-10% is, de drágább jegyeknél is 1-3%.
Szerintem egyszerűen amiatt látványos a sok hirdetés, mert maga az esemény is hatalmas, az eladott jegyek számához képest azonban ez a meghirdetett másodpiaci mennyiség nem kiugró. Mivel nagy szenzáció ez az esemény, biztosan voltak alkalmi jegyüzérek, akik bevásároltak, de ez máskor is megesik, illetve az esemény körüli nagy felhajtás miatt rengeteg impulzusvásárló volt, akik közül idővel egy szűkebb réteg rájött, hogy nem jó az időpont, vagy a társaságból többen is vettek egymásnak jegyet, de ez bármilyen esemény kapcsán megesik, ahol telt ház várható.
– mondta.