A Netflixet és más streaming-szolgáltatókat gyakran érte az a kritika, hogy nem elég transzparensek, és ezek a hangok csak még jobban felerősödtek a hollywoodi forgatókönyvírók elhúzódó sztrájkja alatt, akik többek között épp a titokzatoskodó streaming-modell térnyerését vádolták azzal, hogy lehetetlen helyzetbe hozta őket. Válaszlépésként a cég most első alkalommal közzétette nézettségi adatait, a What We Watched: A Netflix Engagement Report című dokumentum immár nemcsak a legnépszerűbb tartalmak szerepelnek, hanem a katalógusuk mintegy 99 százaléka. Ez a jelentés 2023 januárja és júniusa közti hat hónapot fedi le, és a Netflix azt ígéri, hogy mostantól fél évente közzé teszi ezt az átfogó dokumentumot, ugyanakkor hangsúlyozzák: egy film vagy sorozat sikerének nem az az egyetlen mércéje, hogy a nézők hány órát töltöttek el vele.
A mostaniakból mindenesetre kiderül, hogy
- az év első felében az Éjjeli ügynök című kémthriller-sorozat volt a legnépszerűbb, a felhasználók mintegy 812 órát töltöttek a nézésével összesen,
- a második a Ginny és Georgia második évada (665,1 millió óra),
- de az első ötbe befért a Tim Burton-féle Wednesday is (507,7 millió óra).
- A filmek mezőnyében pedig a Jennifer Lopez főszereplésével készült akciófilm, az Anya végzett az első helyen, a maga 249 órányi megtekintésével.
Az átfogó jelentés összességében több mint 18 ezer címet tartalmaz, és az is kiderül belőle, hogy 2023 első felében csaknem 100 milliárd órát töltöttünk a Netflix előtt.
A teljes anyag innen tölthető le.