Ridley Scott Napóleon-filmjét még be sem mutatták, de a rendező már reagált a nemzetközi kritikákra is. A vélemények ugyanis erősen megoszlanak: egyesek mesterműkét üdvözlik, míg mások a történelmi pontatlanságokért bírálják. Az utóbbira példa Dan Snow TikTok-kritikája, amiben a történész és tévés műsorvezető felhívja a figyelmet arra, hogy a film Napóleont olyan helyszíneken is megjeleníti, amelyeken a valós életben az uralkodó sosem járt. Scott a New Yorkernek adott interjújában erre csak ennyit válaszolt:
Inkább kezdj valamit az életeddel!
A Times-szal készült interjúban egyes francia sajtóorgánumok megállapításairól beszélgettek a filmrendezővel. A Le Point például „franciaellenesnek és britpártinak” nevezte a filmet, míg a Le Figaro Bonaparte Naplóleont és Jozefina császárnőt Barbiehoz és Kenhez hasonlította. A francia GQ szerint pedig a Napóleon „mélyen ügyetlen, természetellenes és indokolatlanul vicceskedő”. Scott ezekre a kritikákra is több ízben reagált:
Nem volt szükségem történészekre ahhoz, hogy megcsináljam a Napóleon-eposzomat
illetve
Elnézést, haver, te ott voltál? Nem? Akkor fogd be a pofád!
A BBC-nek pedig azt nyilatkozta a kritikákról, hogy „a franciák magukat sem tudják elviselni”, és hogy „a párizsi közönség imádta”.
Ridley Scott nem most nyilatkozott először karcos stílusban, előző történelmi filmje, Az utolsó párbaj bukásáért például a mobilon nevelkedett fiatalokat tette felelőssé.