Kultúra

Beismerte az HBO vezérigazgatója, hogy kamuprofilokkal mentek neki a kritikusoknak

FREDERICK M. BROWN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP
FREDERICK M. BROWN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

Casey Bloys, az HBO vezérigazgatója elismerte, hogy trollhadsereget működtetett az HBO-s tartalmakat kritizálók lejáratására, a vezető most nyilvánosan kért bocsánatot – írja a Guardian. 

A botrányt a Rolling Stone cikke robbantotta ki, a lap ugyanis egy munkaügyi pernek köszönhetően olyan emailekhez fért hozzá, amelyben megdöbbentő dolgokat találtak. Ezekben Bloys és az HBO alelnöke, Kathleen McCaffrey egy „titkos hadseregről” beszélt. A tovább emailekből kiderül, hogy az HBO vezetősége arra utasította alkalmazottaikat, hogy hozzanak létre twitteres kamuprofilokat, amelyekkel azokat a kritikusokat kell betámadniuk, akik negatívan értékelték az HBO tartalmait.

A lap szerint Bloysnál a Vulture kritikusa, Kathryn VanArendonk véleménye miatt szakadt el a cérna. „Kedves presztízstévé! Kérlek találjatok végre más módszert a férfitraumák bemutatására annál, hogy lövészárokban játszódó flashbackeket mutogattok – írta az újságíró a Perry Mason című sorozatról, az akkor még nem vezető pozícióban dolgozó Bloyst pedig olyannyira felbosszantotta a bejegyzés, hogy ezzel kapcsolatban írta azt McCaffrey-nek, valamit kezdeniük kell ezzel, egyúttal arra is rákérdezett, nincs-e titkos Twitter-fiókja. A lap birtokában legalább hat olyan üzenet van, amely bizonyítja: Bloysék arra kötelezték alkalmazottaikat, hogy kamuprofilokkal szóljanak be a negatív kritikákat tartalmazó Twitter-üzenetek alatt a kritikusoknak, de a kommentszekciókba is beküldte „hadseregét”, ahol más kommentelőknek mentek neki a kamuprofilokkal.

Bloys a botrány nyilvánosságra kerülését követően elismerte, hogy valóban adott ilyen feladatokat az alkalmazottaknak, és bocsánatot kért. Azzal védekezett, hogy rendkívül szenvedélyes a munkájában, így könnyen elragadtatja magát.

Azt akarom, hogy jó műsoraink legyenek, hogy szeressék őket az emberek. Nagyon fontos számomra, hogyan értékelik a munkánkat. És akkor gondolj bele, mikor történt mindez: 2020 és 2021. Otthonról dolgoztam, egészségtelenül sok időt töltöttem azzal, hogy a Twittert görgettem. Hihetetlenül ostoba módszert találtam arra, hogy levezessem a frusztrációmat

– idézi a lap Bloys bocsánatkérését.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik