Amerikában a héten kerül mozikba Taylor Swift csaknem 168 perces koncertfilmje, a Taylor Swift: The Eras Tour (nálunk november 3. a premierdátum). Már maga a turné is rekordokat döntögetett, de a jelek szerint az arról készült film sem okoz majd csalódást, hiszen már elővételben 100 millió dollár értékben fogytak el a jegyek a vetítésekre.
Ezt az összeget ahhoz érdemes mérni, hogy a koncertfilmek mezőnyének eddigi csúcstartója, a Justin Bieber: Never Say Never 99 millió dollárt hozott a teljes mozis futamideje alatt. Ebből is látszik, hogy Swift új bevételi ligába emelheti a koncertfilmeket. Még ennél is nagyobb hatást gyakorolhat a filmiparra azzal, hogy az énekesnő nem a bevett módon, a nagy hollywoodi stúdiók valamelyikén keresztül forgalmazza a filmet, hanem közvetlenül állapodott meg a világ legnagyobb moziláncával, az AMC-vel a forgalmazásról. A film nemcsak az ő mozijaikban megy majd, de ők közvetítik ki más láncok felé is.
A Varietynek nyilatkozó szakmabeliek szerint ez a húzás akár a teljes iparág számára változást hozhat, főleg, hogy Beyoncé is hasonló modellben gondolkodik a Renaissance World Tourról készült koncertfilmjével kapcsolatban. Igaz, azt is hozzáteszik, hogy kevés sztár engedheti meg magának, hogy a stúdiókat kikerülve a saját útját járja, és ne bukjon bele. Swifték számára mindenesetre jövedelmező lesz a merész húzás, ugyanis a jegybevétel 57 százalékát ők kapják, a moziknak jut a fennmaradó összeg nagy része, amelyről a forgalmazóként fellépő AMC lecsíp magának egy kisebb részt.