Tíz perccel ezelőtt megállt az Átrium előtt az úttesten egy villogó mentőautó. Kiszállt belőle egy AMBULANCE feliratú mellényben lévő férfi, bejött, a pénztárhoz letett egy stóc valamit, csinált róla egy-két fényképet, majd távozott, A VILLOGÓ ÉS SZIRÉNÁZÓ MENTŐAUTÓVAL! A ruházat alapján egyébként egy magánmentőhöz tartozott, az Országos Mentőszolgálatnak nem ilyen az egyenruhája. Nos, hogy mit rakott ki a mentős a pénztárhoz? A MÜPA Liszt-ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál brosúrájából hozott egy rakatot
– írta Facebook-oldalán az Átrium, hozzátéve, hogy azonnal kidobták a prospektusokat, de szerintük „azért mégis csak érdekes, hogy miért egy magán mentőszolgálat embere szállítja ki (megkülönböztetett jelzéssel) egy állami intézmény szóróanyagait, amit egyébként következetesen engedély nélkül tesznek ki nálunk.” Indoklásuk szerint nem azért, mert bármi kifogásuk lenne, csak a kölcsönösség jegyében: a Müpa ugyanis kategorikusan megtiltja, hogy náluk az Átrium szóróanyagai kikerüljenek.
A poszt alatti kommentszekcióban maga a Müpa is feltűnt, sajnálatát fejezve ki a történtek miatt
A Liszt Ünnepet szervező Müpa szóróanyagait alvállalkozó terjeszti. Az általunk megrendelt terjesztési helyszínek között az Átrium nem szerepelt, így mi is értetlenül állunk az eset előtt
– írták, hangsúlyozva, hogy azonnal felvették a kapcsolatot a kiadványokat terjesztő Funzine-nal és kérték az eset haladéktalan kivizsgálását, „mivel a prospektusok, műsorfüzetek terjesztési pontjaival való egyeztetés a terjesztést végző cég feladata és felelőssége.”
A kultúrfinanszírozási rendszert évek óta kritizáló Átrium Színház nyár végén jelentette be, hogy a most induló évada lesz az utolsó, és utána ebben a formában nem folytatják tovább a „szélmalomharcot”. Szorongatott helyzetük nem egyedi a független színházi szcénában, amelynek évek óta radikálisan csökken az állami támogatottsága, miközben a kiadásaik meredeken nőnek. Erről szóló átfogó cikkünket itt olvashatják: