A világszerte bevételi rekordokat döntögető Barbie-filmet augusztus 11-én tervezik bemutatni Japánban, de mérsékelten ideális előjáték a premierhez a felháborodási hullám, amely a Barbenheimer-kampány miatt robbant ki. Amióta kiderült, hogy az idei év két legjobban várt filmjét – az atombomba feltalálásáról szóló Oppenheimert és a Barbie-t – sok országban egy napon mutatják be, mindent elárasztottak a Barbenheimer-mémek, amelyeken a két merőben különböző világot mossák össze. A japánok érthető módon Hirosimával és Nagaszakival a hátuk mögött nem feltétlen tudnak önfeledten nevetni a rózsaszín gombafelhőkön és a pinkbe csomagolt atombombán, azon meg pláne, hogy a film hivatalos Twitter/X-fiókja továbbosztotta ezeket a mémeket. A napokban a #NoBarbenheimer hashtag kifejezetten népszerű lett a közösségi oldalakon Japánban, sőt, egyesek a Barbie bojkottálása mellett szólaltak fel. Egy petíció is indult azért, hogy a Universal Pictures és a Warner Bros. álljon le azonnal a #Barbenheimer hashtag használatával, ezt pár nap alatt 16 ezren írták alá a Reuters szerint.
A Warner japán divíziója szokatlan kritikát is megfogalmazott az ügyben anyavállalata ellen, amely ezt követően nyilvánosan bocsánatot is kért.
„A Warner Brothers sajnálja a közelmúltban tanúsított érzéketlen megnyilvánulásait a közösségi oldalakon. A stúdió őszintén elnézést kér” – írták, megfogadva, hogy a kifogásolt bejegyzéseket törlik majd a hivatalos platformokról.
Az majd jövő héten derül ki, hogy a botrány a Barbie-t is magával rántja-e majd, a japán szemszögből tartalmilag is sokak által kritizált Oppenheimernek egyelőre még premierdátumot sem tűztek ki a szigetországban.