Kultúra

Ókovács Szilveszter szerint az opera drága műfaj, és itthon csak az tudja jól képviselni, akiben magyar szív dobog

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu
A közel egyórás beszélgetésnek voltak erős pillanatai.

Az opera nagyon drága műfaj és nem is tetszhet mindenkinek – ezzel a címmel került fel a radiocafé Youtube-oldalára az Enyhe katarzis című műsor ötven perces adása, aminek Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház az egyjegyű számok matematikájának egyszerűsége ellenére újra kinevezett főigazgatója volt a vendége.

A Szatmári Róberttel való beszélgetés során kényes szakmai kérdések is feltűntek, így kiderült,

hol tart most nemzetközi összehasonlításban az Operaház, Milyenek a magyar énekesek, milyen az énekes-képzés, és az is, hogy miért jó, ha egyre több fiatal vesz részt a művészi munkában.

A legerősebb mondatokat a Librarius szemlézte: eszerint a régi-új vezető arról beszélt, hogy

az operaénekesek nem gépek, így nem várható el tőlük, hogy mindig maximális teljesítményt nyújtsanak,

majd arról is szó esett, hogy a szakember fontosnak tartja a fiatalítást, ezért döntött a mindössze huszonhét éves karmester, Rajna Martin leszerződtetése mellett.

Fény derült arra is, hogy Ókovács (akivel egy héttel ezelőtt készítettünk nagyinterjút) örülne Almási-Tóth András művészeti vezetői székben maradásának is, de erről pályáztatás dönt majd.

A szakember hozzátette:

Az opera soha nem volt olyan fontos, mint, ahogyan az most a sajtó hírveréseiből látszik. Ezek mesterségesen keltett indulatok,

azt pedig biztosra veszi, hogy

a magyar opera ügyét csak egy olyan szakember tudja hatékonyan képviselni, akiben magyar szív dobog,

hiszen csak az

képes átlátni és szívügyeként kezelni azt a sajátos ökoszisztémát, ami Budapesten a kulturális életben létezik. Ezzel nem tudna mit kezdeni a külföldről jött menedzser.

A teljes beszélgetés itt hallgatható végig:

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik