A korábbi szabályok szerint a legjobb film Oscar-díjára pályázó filmeket az év végéig hat meghatározott amerikai nagyváros egyikének mozijában legalább egy hétig kellett vetíteni, 2024-től azonban változik a helyzet: egy helyett immár két hétig kell futniuk – írja az MTI.
A Filmakadémia honlapján szerdán megjelent tájékoztatás szerint a második heti forgalmazás folyamatosan vagy nem egymást követő két héten is történhet, legkésőbb 45 nappal a film debütálása után. A 2023 végén vagy januárban megjelenő filmek esetében a forgalmazási tervet be kell nyújtani a filmakadémiának, és a kibővített forgalmazásnak legkésőbb január 24-ig be kell fejeződnie.
Janet Yang, a filmakadémia elnöke, és Bill Kramer, a testület ügyvezető igazgatója közleményében kiemelte: a szabály megváltoztatásának célja, hogy hangsúlyozzák a filmművészet iránti elkötelezettségüket, és azt is remélik, hogy az intézkedés miatt nemcsak több figyelemhez jutnak a filmek, de többen is térnek majd vissza miattuk a mozikba.
Az új szabály érzékenyen érinti a streamingszolgáltatókat, köztük a Netflixet, az egy siket családról szóló CODA-val 2022-ben a legjobb film díját elnyerő Apple TV-t, illetve az Amazont, hiszen azok rendszerint csak rövid ideig forgalmazzák a filmjeiket különböző moziban.