Kultúra

Hiánycikk lett minden, ami rózsaszín a Barbie film miatt

Warner Bros.
Warner Bros.

Az éve egyik legjobban várt filmje, a Greta Gerwig rendezésében, Margiot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült Barbie is bevonul a fura világgazdasági jelenségeket okozó filmek sorába, a forgatás nyomán ugyanis globális hiánycikk lett a rózsaszín. Erről beszélt legalábbis Sarah Greenwood, a film – egyébként hatszoros Oscar-jelölt – látványtervezője egy interjúban:

a világ kifogyott a rózsaszínből

– mondta.

A nyilatkozat persze némiképp túloz, a rózsaszín korszakukat élő gyerekeknek nem kell aggódniuk: a kevésbé jól hangzó helyzet az, hogy a forgatásra beszállító cégek közül egy fogyott ki a neonrózsaszín holmikból – ők viszont világszerte. A díszlet legyártásához ugyanis őrült mennyiségű pinkre volt szükség, hiszen a főszereplő Barbie álomházán kívül felépítették Barbieland egész városát, ahol még a lámpaoszlopok is neonrózsaszínűek.

A LA Times utánakérdezett a Nagy 2023-as Pinkhiánynak, és sikerült megszólaltatniuk a Rosco nevű, a forgatáshoz festéket szállító cég marketing-alelnökét, Lauren Proudot, aki megerősítette, hogy valóban kifogytak a készleteik a forgatás miatt, ám nem biztos benne, hogy kizárólag a filmre fogható a dolog, ugyanis a covid-világjárvány egyik utóhatása is hozzájárult a hiányhoz, valamint az is, hogy 2021-ben Texas államban olyan extrémek voltak az időjárási körülmények, ami kihatott a festékgyártás egyik fő alapanyagára. Ezzel együtt elmondása szerint tény, hogy őket teljesen kifosztották neonrózsaszínből.

A látványtervező elmondta azt is, hogy muszáj volt ennyi rózsaszínt használniuk, hogy a gyermekded stílust fenntarthassák, valamint arról is beszélt, hogy a látvány fő inspirációi a Palms Springs-i Kaufmann-ház, Wayne Thiebaud festményei, valamint a Pee Wee nagy kalandja és az Egy amerikai Párizsban című filmek voltak.

A Barbie július 20-án érkezik a magyar mozikba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik