Egymillió spanyol feliratkozót veszített a Netflix a jelszómegosztás korlátozásának első három hónapjában, írja a Kantar piackutatóra hivatkozva a Time. A terv, hogy a jelszómegosztás tiltása révén új előfizetőket szerezzenek, nemhogy nem sikerült, de ellentétes hatást váltott ki.
A Netflix február elején 5,99 eurós díjat vezetett be azoknál a spanyol felhasználóknál, akiknek a jelszavát egy másik háztartásban is használták, emellett technikai megoldásokkal is nehezítették az ilyen előfizetők dolgát. A változtatás óta több mint egymillió felhasználó hagyta el a platformot, kétharmaduk olyan néző volt, aki valaki más jelszavát használta a Netflixen. Persze, a platformon mindig vannak előfizetés-lemondások, ám az elmúlt negyedévben távozott előfizetők száma háromszor akkora, mint egy negyedévvel korábban, mi több, a Kantar kutatása szerint a megmaradt előfizetők további egytizede tervezi felmondani az előfizetését.
A Kantar egyik vezetője, Dominic Sunnebo szerint ez egyértelműen a jelszómegosztás elleni intézkedésekkel függ össze. Szerinte
Hamarosan további hasonló információk is várhatók a Netflix fáradozásainak eredményeiről, ugyanis a platform hasonló intézkedéseket vezetett be Portugáliában, Kanadában, Új-Zélandon, valamint számos latin-amerikai országban. A Netflix ugyanakkor nem lepődik meg ezeken az eredményeken: első negyedéves jelentésükben arról írtak, hogy a jelszómegosztás korlátozásának hírére minden piacon megugrik a felmondások száma, ugyanakkor úgy vélik, ez csak időszakos csökkenés, és a legtöbben, akik azért távoznak az oldalról, mert már nem használhatják valaki más jelszavát, hamarosan saját jogú előfizetőként térnek vissza a Netflixre. A kanadai piacról érkezett eredményeik alátámasztani látszanak ezt: elmondásuk szerint az országban ma már magasabb az előfizetőszámuk, mint a korlátozás előtt volt, ez pedig szerintük előre vetítheti az amerikai felhasználóik viselkedését is.
A Netflix adatai szerint világszerte százmillióan használják valaki más jelszavát a platform eléréséhez.
A spanyol piac egyébként kiemelten fontos a Netflixnek, 2019-ben itt nyitották meg első európai gyártóközpontjukat is, a tavalyi év végére ez a központ megduplázta kapacitásait.