A főváros ingatlanfejlesztéseinek egyik központját jelentő XIII. kerület fontos csomópontjában, a Róbert Károly körút és a Váci út találkozásánál néhány évvel ezelőtt minden jel arra mutatott, hogy a metróból a felszínre érkező tömegek a Rendőrpalota mellett mostanra új toronyépületek közt találják magukat, a valóság azonban közbeszólt, így most, 2022 őszén azonban csak a 65 méter magas Agora Tower (MAKE Architects és Finta Stúdió, 2017-2020), az annál öt méterrel alacsonyabb Rendőrpalota (Finta József, 1995-1997), valamint a mindkettejüket túlnőtt, 73 méteres egykori egykori SZOT-torony (Dul Dezső, 1968-1973) magasodik a járókelők fölé.
Alakulhatott volna ez másként is, hiszen 2018 nyarán itt, a rendőrség mellett kapott építési engedélyt a Twist Budapest City Tower, ami egy lehetetlennek tűnő feladatot tűzött ki maga elé:
A Hartvig Lajos DLA (Bánáti + Hartvig Építész Iroda) és Thomas Pucher (Atelier Thomas Pucher) együttműködéséből született tervek a szomszédos csomópontra kívántak reagálni:
A 90 méteres magasság – ennél a fővárosban csak az Országház és a Szent István-bazilika kupolája nagyobb – miatt rövidesen a szomszédos Államkincstár, illetve a Belügyminisztérium is kifogást emelt – írta a Tervlap, az építési engedélyt az ezt követő hónapokban többször is visszavonták, így a huszonhárom emeletén 37 ezer négyzetméternyi kiadható irodaterületet, illetve a földszinti átjárókra néző üzlettereket rejtő torony nem épülhetett meg, az újratervezés pedig azonos magassággal lehetetlenné vált.
A befektető GTC ezzel persze nem adta fel a beépítés tervét, hiszen rövidesen elindult az újratervezés, aminek célja egy alsó szintjeiken összekapcsolódó ikertorony, a Twins létrehozása volt.
Az első vázlatok 2020 végén mutatkoztak be a cég saját honlapján, a kiforrottabb látványtervek pedig az Év Irodája verseny mezőnyében bukkantak fel, így nyilvánvalóvá vált, hogy a Hartvig helyett immár a Finta és Társai Építész Stúdióval dolgozó Atelier Thomas Pucher egy olyan,
A kerületi Önkormányzat a Twisthez hasonlóan itt is kötelezte a befektetőt arra, hogy az épület aljában engedjen átjárást a gyalogosok számára – az építészek ezt a rajzok szerint
amit kávézókkal, üzletekkel, konferenciaterekkel, illetve éttermekkel töltenének meg – olvasható az Év Irodája oldalán.
A Pucher és a Finta stúdió azóta a véglegesnek szánt tervcsomaggal is előállt, hiszen szeptember 27-én az építési engedélyezési rendszerben felbukkantak a Twins tervei, amik rövid időn belül akár építési engedélyt is kaphatnak.
Az irodatereket az első bérlők a korábbi terveknek megfelelően így két év múlva akár el is foglalhatják majd, de egy egészen más arcú épület fogadja majd őket, mint amire a fentebb látható látványtervek szerint számítani lehetett:
Az egyetlen, publikusan látható rajz szerint a korábbi vázlatokkal ellentétben egy jóval mozgalmasabb homlokzat néz majd a város felé, amit számos ponton tör majd meg egy, a toronyból kimetszett, nagyobb cserjéket, sőt, fákat is elbíró zöldfelület.
A tervezés során a két építésziroda kihasználta a rendelkezésére álló kereteket, hiszen a 30 méteres maximális párkánymagasság alatt maradó (25,85-29,03 m), földalatti mélygarázsában 510 autót elnyelni képes Twins legmagasabb pontja épp a felső korlátot jelentő 65 méter lesz, a zöldterületi mutató pedig alig megy majd az elvárt 5 százalék fölé (5,53%).