A Disney szerdai összesített negyedéves eredménye figyelemre méltó mérföldkövet mutat: világszerte 221,1 millió előfizetése volt a streaming-szolgáltatásaiban. Ez azt jelenti, hogy a Disney ezzel az egyedi mérőszámmal éppen megelőzte a Netflixet, amely 220,7 millió fizetős előfizetővel zárta a második negyedévet. (Mint ismeretes, a második negyedévben indult el a Disney+ Magyarországon is.)
Az előfizetői bázisok értéke azonban jelentősen különbözik. Amerikában például a Disney+ a második naptári negyedévben egy előfizetőre vetítve körülbelül 39 százalékát termelte bevételben, mint a Netflix, Ázsiában pedig még élesebb a kontraszt.
Most a Disney+ megpróbálja növelni a nyereségét, mivel az amerikai streaming előfizetők számának növekedése nem csak a Disney+, hanem szinte minden szereplő esetében lelassult: az Egyesült Államokban és Kanadában a Disney+ a legutóbbi negyedévben mindössze 100 000 fizetős előfizetőt szerzett, és így elérte a 44,5 milliót.
Ezért lehet, hogy a cég jelentős, 38 százalékos áremelést hajt végre a szolgáltatás reklámok nélküli Disney+ verziójánál, amely 2022. december 8-án 10,99 dollár/hó árra emelkedik, míg bevezetik a reklámokkal támogatott szintet is, amely a korábbi 7,99 dollár/hó áron lesz elérhető, írja a Variety.
Frissítés: Cikkünk megjelenése óta a Netflix hazai PR ügynöksége cáfolta a nemzetközi sajtóban terjedő információkat. Arra mutattak rá, hogy a Disney teljesen más módszerrel számol, mint a Netflix.
„A Disney 221 millió előfizetésről számolt be, nem pedig előfizetőről (a Netflix a jelentéseiben előfizetőkre hivatkozik). Ahogy a Disney jelentésének 11. oldalán is olvasható, amikor egy felhasználó előfizet egy csomagra, amiben a Disney+, Hulu és ESPN+ is benne van, a Disney háromszor számolja az adott személyt, a külön az ESPN+-ra és Disney+-ra előfizetőket pedig kétszer – a Netflix számára mindeközben egy feliratkozás csak egyszer számolandó. Mivel a Netflix és a Disney számítási módszere merőben eltér egymástól, és a Disney nem adta meg a duplikáció nélküli előfizetők számát, a számok összehasonlításából nem lehet érdemi következtetéseket levonni. A fentiek alapján kijelenthető, hogy a Netflix továbbra is vezető szerepet tölt be a streamingpiacon az előfizetők száma tekintetében”
– írták.