200 ezer előfizetővel lett kevesebb előfizetője a Netflixnek az idei első negyedévben, és arra számítanak, hogy további kétmilliót veszítenek a második negyedévben – írtuk szerda reggel, és a jelek szerint a sokkoló eredmény tanulságait levonva a streamingóriás változtathat üzletpolitikáján.
A Netflix ugyanis eddig ragaszkodott a reklámmentes, kizárólag előfizetésekre épülő rendszerhez, ám a cég társigazgatója, Reed Hastings szerint a következő egy-két évben bevezetik a reklámok által megtámogatott stratégiájukat, amelyben olyan csomagokat is ajánlanak, ahol a hirdetések elviseléséért cserébe kevesebbe kerül majd az előfizetés. Hastings azt nyilatkozta, hogy sokáig azért ellenezte a többféle csomagot, mert a bonyolult megoldások helyett ő az egyszerűség híve, de be kellett látnia, hogy a fogyasztó szabad választása előrébb való az ő egyszerűség iránti igényénél. Így ha valaki szívesen tolerálja a reklámokat, hogy olcsóbban nézhessen filmeket, akkor ezt megadják neki.
A negyedéves jelentésben arról is szó esett, hogy a Netflix szigorúbban lép majd fel a jelszómegosztás ellen, amitől újabb előfizetőket remélnek.