Gőzerővel halad a Közlekedési Múzeum gyűjteményfejlesztési programja – írta Facebook-oldalán csütörtök délután a Közlekedési Múzeum.
A gyűjteménynek – aminek leendő kőbányai otthona néhány napja kapott meg több építési engedélyt – 2016 óta részét képező, egy méhészetből mentett Faros Ikarus restaurálása 2021-ben ért véget, az időszaki kiállításon pedig már be is mutatták a látogatóknak, a közelmúltban felújított, illetve megvásárolt közlekedési eszközök, illetve anyagok listája ennél azonban jóval hosszabb.
A Facebook-bejegyzés szerint
- a Múzeum tulajdonába vándorolt a menetrend szerinti vasúti forgalomban utoljára közlekedett BDt vezérlőkocsi
- megvettek egy Csepel D-450-es teherautót, amit a felújítás után az állandó kiállításon fognak szerepeltetni
- befejeződött a Kelet-Európa első autótípusaként százhúsz éve gyártott Tatra Nesselsdorfer restaurálása – ez ma a gyűjtemény egyik legértékesebb, nemzetközileg jegyzett tárgya
- több, a hazai utakon hosszú időn át megfordult autótípusból is szerztek egy példányt: a közelmúltban egy Skoda Octavia Supert, egy ZIM luxusautót, illetve egy Volgát is begyűjtöttek
- a Turán vasúti szalonkocsi felújítása is jó ütemben halad, ami ma már korhű fényezést visel magán
- számos értékes festményt és tárgyi relikviát is megszereztek, amiknek restaurálása, illetve kategorizálása ma is folyik.
A Kormány egy tavalyi határozatával rendelkezésre bocsátott összegből a jövőben tovább bővülő listát pénteken kora délután Vitézy Dávid főigazgató saját oldalán egy újabb elemmel bővítette – rövid írása szerint a Hegyvidéki Önkormányzat közreműködésével
A kívülről talán modernnek látszó közlekedési eszközök valójában meglepően idősek:
A BKVT V típusú kocsi mindegyike
még az első világháború előtt kezdte meg budapesti pályafutását, és több mint 70 éven át futottak a fővárosi síneken. Az 1000-es villamosok az UV típus megjelenése előtt Budapest legfontosabb villamosai voltak. Erős motorjaiknak köszönhetően megbízhatónak bizonyultak a budai hegyi pályás vonalakon, így például a sokakban ma is nosztalgikus emlékeket idéző egykori zugligeti 58-as viszonylaton.
– tette hozzá Vitézy, aki bejelentette: