A magyar zenei életben két évvel ezelőtt, OHNODY néven feltűnt Hegyi Dóri nagysikerű debütlemeze után idén tavasszal új albummal jelentkezik – ennek előfutára az Oscar-díjas Deák Kristóf első nagyjátékfilmjéhez, Az unokához készült Szívemben őrzöm, amihez a dalszerző-énekesnő klipet is álmodott.
A képsorok a zenész szerint nagyon személyes ihletettségűek, hiszen minden képkocka olyan, mintha a néző a vizuális firkafüzetét lapozgatná. Ez a betekintés OHNODY eddigi munkái közt nem meglepő, hiszen környezete helyett saját magából inspirálódó dalaiban eddig is betekintést engedett a lelke mélyére. A Szívemben őrzöm ugyanakkor nem csak képeiben, de szövegében is az örök körforgásáról, az elfogadásról, illetve a pillangóhatásról szól.
Az emberek így vagy úgy elmennek, a tárgyak elvesznek, vagy tönkremennek, és az érzések sem maradnak meg örökké. Éppen ezért önzés és önmarcangolás lenne, ha magamnak tulajdonítanék bárkit vagy bármit, mert kontrollálni akarok, és nem adok a világnak. Mindannyian csak apró részei vagyunk valami egészen gyönyörű, elementáris egésznek, és az alkotással emlékeztetem magamat arra, hogy a saját természetemhez kapcsolódjak a mulandóság helyett, mert abban nincsen semmi rejtély. Az evidens.
Az OHNODY rendezte, Vadas Géza operatőr által segített klip első látásra talán absztraktnak és álomszerűnek tűnik, közelebbről megfigyelve azonban különböző elméletekre, nézetekre, illetve korokra utaló szimbólumokat vehetünk észre a tízórás forgatás alatt, huszonhét ember közreműködésével született képsorokban.
A jelenetek egyikében több mint két kilométernyi fonalat felhasználó stábnak a Khariszokat és Erinnüszöket – az görög mitológiában a kegyesség és szépség, illetve a harag istennőit – egyszerre megszemélyesítő táncosok is fontos részét képezik, ez pedig a lemezbemutatón, illetve az azt követő koncerteken sem változik majd, sőt, maga OHNODY is részt vesz majd a koreográfiában.
A klip teljes hosszában itt látható: