Bár 2019-ben ígéretet tett a dohányzás kiiktatására saját gyártású tartalmaiból, a Netflixen még mindig rengeteget cigiznek, áll a Truth Initiative nevű dohányzásellenes nonprofit szervezet beszámolójában.
A Netflix saját gyártású tartalmaiban lényegesen többször láthattak dohánytermékeket a nézők, mint a többi népszerű streaming-platformon, az Amazon Prime, a Disney+, az HBO és a Hulu is jobban szerepelt ezen a fronton. A legtöbbet A vezércselben (Queen’s Gambit) dohányoztak a 2020-as címek közül, kéttőszázhúsz alkalommal, ezt Az Esernyő Akadémia (The Umbrella Academy) követi kettőszázöt dohánytermék-ábrázolással, mindkét sorozat minden egyes epizódjában látható voltak ilyen képek.
Az igazán súlyos benyomást a nonprofit szerint mégsem ezek a sorozatok gyakorolták a fiatal nézőkre, hanem a Stranger Things, amely ugyan 2020-ban nem jelentkezett új évaddal, de a korábbiakat a tizenöt és huszonnégy év közötti nézők több mint harminc százaléka újranézte, és bizony, a sorozat 2019-es évadjában hétszázhuszonegy (!) alkalommal láthattak dohányterméket a nézők. A beszámoló szerint a Netflix 2020-as tartalmai közül a tizenöt-huszonnégy éves korosztályban legnépszerűbb tizenöt tartalmának hatvan százaléka tartalmazott dohánytermék-ábrázolást.
A British Medical Journal szerint a tizenhárom és tizenöt év közötti tinik közül világszerte minden ötödik rendszeresen dohányzik, és naponta százezer újabb gyerek szokik rá a dohányzásra. A kutatások alapján azok a gyerekek, akik jobban ki vannak téve a dohánytermékeket ábrázoló képsoroknak, nagyjából kétszeres eséllyel szoknak rá a nikotinra azokhoz a gyerekekhez képest, akik a lehető legkevesebb ilyen tartalommal találkoznak. A mozifilmek korhatár-besorolásának szigorítása pedig, melynek révén kétszázhetvenötről tíz alá csökkent a fiatal nézőkhöz eljutó dohánytermék-ábrázolások száma, tizennyolc százalékkal csökkentette a fiatalkorúak közötti dohányzók számát, ugyanakkor a streamingen továbbra is rengeteg ilyen képpel találkozhatnak a fiatal nézők.
2015-ben a Disney kiterjesztette a dohánytermékekkel kapcsolatos szabályozásának szigorát a Luxasfilm, a Marvel és Pixar produkcióira is. Ennek hatására láthattuk például Szörnyella De Frászt az ikonikus cigarettaszipkája nélkül a 2021-es Emma Stone-féle filmben, aki ebben a témában hangsúlyozta:
nemcsak a dohányzást nem akarom propagálni, de a kiskutyák megnyúzását sem.