A hosszú időn át a MÁV tulajdonát képező, különböző korú kőbányai épületcsoportokból lassan, de biztosan kialakulnak a Közlekedési Múzeum terei. A New York-i Diller Scofidio + Renfro építésziroda, illetve magyar partnere, az Ybl-díjas Noll Tamás vezette M-Teampannon által készített terveknek most egy kis szelete kapott jogerős építési engedélyt, így kiderült, melyik az a négy épület, ami a kármentesítési és bontási munkálatok 2022-es befejeződése után elsőként újul meg a területen.
A hírt a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatói, illetve a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatói posztját is betöltő Vitézy Dávid jelentette be a Faceboookon, aki hozzátette, a nagy, központi épület tervezése még zajlik, ott az engedélyt várhatóan jövő év elején szerzik majd meg.
A jövőre talán már felújítani kezdett épületek a következők:
- az ötvenes években született, egyedülálló módon ma is korabeli berendezését rejtő hidegháborús óvóhelyet műemlékstátusza miatt feltétlenül meg kell őrizni. Belső tere természetesen a helyén marad, így a látogatók itt ismerkedhetnek majd meg a bunker történetével, a benne lévő gépek működésével, és betekintést kaphatnak a hidegháború korai időszakába, ahol az atomfenyegetettség mindennapos téma volt,
- az ország számos pontján ma is álló vasúti épületekre emlékeztető, századforduló óta álló egyszintes épület a leendő múzeum éttermévé, illetve kávézójává válik majd,
- a hetvenes években a terület részévé vált mozdonymérlegház restaurátor-műhellyé válik, ahol a tervek szerint nemcsak a szakemberek, de önkéntesek is részt vehetnek majd egy-egy nagyobb jármű felújításában,
- a második világháborút egyedüliként túlélt, a Dízelcsarnok mögött fekvő raktárépületből rendezvény- és kiállítótér lesz, sőt, az Északi Járműjavító egykori gazdag kulturális élete is itt éledhet majd újra.
Vitézy posztja teljes hosszában itt olvasható: