Michael Pederson számos kortárs művésszel ellentétben nem épületek tűzfalaira, vásznakra, tágas terek közepén lévő üres terekre, vagy épp galériák labirintusszerű szobáiba szánja a munkáit: sokkal kisebb méretben gondolkodik ennél, így az általa készített ötletes feliratokat, apró létrákat és épületeket legfeljebb a hangyák, a környéken sétálgató rovarok és ízeltlábúak, illetve a mókusok nézegethetik egész nap.
A férfi Sydney-i otthonának környezetében évek óta feltűnő apróságok születésének a több mint másfél évvel ezelőtt indult koronavírus-járvány első hulláma adott jókora lökést, a művész azonban azóta is nagy tempóban folytatja a sorozatot, aminek darabjai hivatalos Instagram-oldalán, illetve a Tumblr-en láthatók – köztük Csodaország kapuja:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A hangyák közti biztonságos távolság – másfél milliméter – megtartására emlékeztető tábla:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Illetve a zágrábi vörös szőnyeg:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon