A Kampókéz (Candyman) rendezője, Nia DaCosta történelmet írt azzal, hogy ő lett az első fekete nő, akinek filmje az első helyen nyitott az észak-amerikai kasszasikerlistán. Az 1992-es horrorfilm újragondolása 22 millió dollárt (16 millió fontot) hozott az első hétvégén az amerikai és kanadai mozikban. Ez majdnem annyi, mint amennyibe film – amelynek társírója és -producere a Tűnj el rendezője, Jordan Peele – elkészítése került.
A Clive Barker története alapján készült film egy kampós kezű gyilkosról kapta a nevét, aki félelmetes városi legendát szült. Az új film főszereplője Yahya Abdul-Mateen II egy képzőművészt alakít, aki megbánja, hogy a Kampókéz-mítoszra alapozott egy kiállítást. DaCosta mindössze egy játékfilmet rendezett korábban, amikor felkérték a horror franchise legújabb részének rendezésére. A 31 éves rendező jelenleg egy Marvel képregényes nagy költségvetésű film, a Marvel Kapitány folytatásán dolgozik, melyet jövőre mutatnak majd be.
A Kampókéz a legújabb horrorfilm, amely erősen teljesít az amerikai mozikban, miközben a szektor kilábal a Covid-járvány hatása alól. A Hang nélkül második része egy másik horrofilmes sikertörténet volt, mivel 296 millió dolláros világpiaci bevételének több mint felét az észak-amerikai közönségtől szerezte. A jegypénztárak elemzői szerint a Kampókéz a vártnál jobban teljesített, még akkor is, ha az Ida hurrikán az USA egyes déli államaiban negatívan befolyásolta a látogatottságot. A film az utóbbi idők trendjével ellentétben csak a mozikban indult, és nem jelent meg egyidejűleg a streamingoldalakon. A Kampókéz sikerével a Free Guy című akcióvígjáték a 13,6 millió dolláros (9,8 millió font) bevételével a második helyre csúszott, írja a BBC.