Új klip készült a Jazzékiel tavalyi, Szép napok című negyedik nagylemeze címadó dalához. „Magányos, rideg szituációk érzelem- és kötődésmentes lebegésben” – olvasható a zenekar közleményében, és a 24.hu-n debütáló, melankolikus klipben tényleg erős beállításokat láthatunk: van gyerekzsúron szomorkodó bohóc, baljós hangulatú keresztelés, egy ballonkabátos férfi pedig súlyos morális döntést hoz meg egy kopott, szocreál irodaház előtt.
A gospeles lüktetésű dalhoz készült videoklipet Szabó Áron rendezte, aki az elmúlt években már több filmet is forgatott a Jazzékielnek. Az operatőri munkáért ismét Kósa Péter felelt, aki az elmúlt 15 évben a zenekar szinte összes fotóanyagát jegyzi. A film gyártását a számos nemzetközi és hazai produkció felett bábáskodó Umbrella Collective végezte.
A legborzalmasabb dolgok számomra azok, amiket ember az ember ellen tud elkövetni. Láttam egy képet egy fiatal bosnyák katonáról, aki megtalálta a családja és a falubeli ismerősei sírját az egykori szülőházuk udvarán és zokog. A dalszöveg ebből a képből indult el a fejemben és alapvetően arról az érzésről szól, amikor későn érsz oda valahova. Mindez egy olyan lemez végén, ami elejétől végéig a szorongásról, életünkben (még) meg nem történt dolgokról szól. Áron – miután elmeséltem ezt neki –, megírta a videó szkriptjét, szimbolikus képekkel dolgozva, amelyekben végig ott vibrál a feszültség, hordozzák a tragikus végkifejletet, de közben mégis nagyon magányos, hideg az egész. Valakinek sikerül megmenekülnie, valakinek nem: van, aki magán tesz erőszakot, van, aki máson, és van, akin mások tesznek
– mesélte Jakab Péter énekes a dalról. Íme a klip:
A Szép napok lett amúgy az idei miniFishing – a Fishing on Orfű családiasabb, limitáltabb warmup eseményének – himnusza.