Legújabb felmérések szerint a Billboard Hot 100 toplistáján csupán 20 százalékban szerepelt női előadó 2020-ban míg a női producerek csak a slágerek 2 százalékát írták, számol be róla a Guardian. A zeneipar továbbra is marginalizálja a nőket – derül ki a felmérésből.
A USC Annenberg Inclusion Initiative éves tanulmánya szerint a Billboard Hot 100 év végi grafikonján a férfiak 3,9 az 1 arányban haladták meg a nők számát. Míg tavaly a 173, a listán az év során szerepelt előadó 20,2 százaléka volt nő, 2019-ben 22,5, 2016-ban pedig 28,1 százalékos volt ez az arány.
Mindenütt nemzetközi nőnap van, kivéve a zenében élő nőket tekintve, ahol az hangjuk továbbra is elnémul. Míg a vizsgált kilenc évben a színes nők a művészek majdnem felét tették ki, addig a női előadók beilleszkedésénél még több munkára van szükség
– mondta a felmérést vezető Dr. Stacy L Smith.
A kimutatásból az is kiderült, hogy az Egyesült Államokban a legnépszerűbb dalokért felelős 449 dalszerző száma 2020-ban szintén 12,9 százalékos arányú volt, míg 2019-ben még 14,4 százalékát tették ki ennek. Jó látható az is, hogy a tavalyi év végi Billboard Hot 100 listán a dalok 65 százaléka nem női dalszerző munkája. Ez a legmagasabb arány a felmérés 2012-es kezdete óta.
Hasonló eredményt mutat a női producerek aránya is. 2020-ban a 198 produkciónan mindössze 2 százalékát tették ki, szemben a 2019-es 5 százalékkal, ami magas volt a felmérés történetében.
A Grammy-díj tekintetében azonban javulás tapasztalható. Az öt fő kategóriában 2021-ben csaknem négyszer annyi nőt jelöltek, mint 2013-ban. Az emelkedés valószínűleg annak tudható be, hogy a Amerikai Hanglemez-akadémia 2018-ban munkacsoportot hozott létre a nők elleni elfogultság kezelése érdekében.