A Japánban tapasztalható idegengyűlöletre hívja fel a figyelmet a Nike legújabb reklámja. A míves kiállítású klipben három fiatal női focista monológját halljuk. Arról beszélnek, nehezen birkóznak meg vele, hogy kilógnak a közösségükből, és nem tudják, hogyan tudnának jobban beolvadni. A videó üzenete egyébként az, hogy jók ők úgy, ahogy vannak.
A reklámban látható három lány nem teljesen japán, különböző etnikai hátterűek, az egyikük például félig dél-ázsiai származású. Emiatt csúfolják az iskolában, és a többieket is a többségi japán társadalomtól némileg eltérő külsejük miatt támadják. Japánban ez érzékeny téma: a szigetországé több elemzés szerint is az egyik legzártabb társadalom a világon.
Ez nem jelenti azt, hogy a japánok üdvözölnék a Nike reklámját. A BBC cikke hívja fel rá a figyelmet, hogy a közösségi médiában rengetegen küldik el melegebb éghajlatra a Nike-t azért, mert kívülről, nyugati cégként szól bele a japán társadalom problémáiba. Többen a vállalat termékeinek bojkottjával is fenyegetőznek.