A Disney-Pixar legfrissebb dobása, az Előre egyszerre nyitott erősen és okozott mégis némi csalódást: a film 40 millió dollárt termelt a hazai (USA+Kanada) piacon, és még 28-at a többi országban, ami ugyan szép összeg, ám a Pixar filmjeinek megszokott bevételi színvonalát meg sem közelíti, sőt, a közelmúlt legalacsonyabb bevétellel nyitó Pixar-filmjei között szerepel, alig megelőzve a nem túl erős Dínó tesót, amely 2015-ben 39 millióval indított. A nyitóhétvégi bevétel azért is lehet aggasztó a Pixarnak, mert a hasonló egész estés mozik tipikusan 175 és 200 millió dollár közötti összegből készülnek, azaz jelen állás szerint viszonylag messze van az is, hogy egyáltalán nullára kijöjjön a film. A helyzet azonban még jócskán javulhat, mivel akik látták, azok meglehetősen pozitívan értékelték a filmet, ami segítheti a hosszú forgalmazást, illetve közelegnek a tavaszi iskolai szünetek, amikor tipikusan sok család keres efféle gyerekbarát mozis programot.
Az elemzések szerint egyébként a gyenge mozis hétvége oka elsősorban a kínálat, nem pedig a koronavírus miatti félelem, az Előre-t például már jóval korábban 40 és 45 milliós nyitóhétvége közé becsülték, és a többi most futó film nézettsége is csak annyival csökkent, amennyivel a nyitás után általában szokott. A tavaly ilyenkori összbevételhez képesti komoly, 50%-os visszaesés annak is köszönhető, hogy tavaly ekkortájt került mozikba a Captain Marvel, ami önmagában komolyan megemelte az összbevételek szintjét.
A mögöttünk álló hétvége másik nagy premierfilmje az Államokban a The Way Back című sportfilm Ben Affleckkel, amely 8,5 millió dolláros bevételeivel a hétvége harmadik helyére volt elég, ami nem túl acélos az A-listás főszereplőhöz képest, de a Warner hasonló büdzséjű kisebb drámáihoz képest egészen korrekt eredmény, és a gyártási költséghez viszonyítva sem rossz: a filmet 21 millióból készítették. A nálunk nem forgalmazott filmet megelőzte a második hétvégéjét forgalmazásban töltő A láthatatlan ember, amely 15,1 milliót termelt a jegypénztáraknál, meglehetősen boldoggá téve ezzel a Blumhouse stúdió fejeseit, a film ugyanis mindössze 7 millióból készült, globális összbevételei pedig már erősen közelítik a 100 millió dollárt 98,3 milliós jelenlegi bevétellel.
A negyedik helyen a Sonic, a sündisznó áll 8 millióval, négy forgalmazásban töltött hét után 140 milliós hazai és 295 milliós globális bevétellel egészen impresszív teljesítményt nyújt főleg ahhoz képest, hogy a főhőst annak idején egy kicsit újra kellet dizájnolni, így nem igazán várt senki túl sokat a kész filmtől. Az animációs filmet CGI-film követi, A vadon hívó szava, Harrison Ford pixelkutyás kalandfilmje, mely anyagilag meglehetős csalódás – 125 millióból készült, és jelenleg globális összbevételei is csak 99,6 milliónál állnak – és az értékelések is megoszlanak: vannak ugyan, akik megható kutyás cukiságként látják a filmet, ám sokan csalódtak a látványosan mű CGI-jal és nagyon lebutított forgatókönyvvel készült filmben.
Kiemelt kép: Disney