Az RTL Klubnak jót tenne az igazi konkurencia, de a TV2 egyelőre nem az

A cikk végén grafikonon rendeztük össze a két csatorna őszi nézettségét, hogy lássuk, ellenfélnek nevezheti-e magát a TV2.

Kedden mindent vitt a TV2

Kilenc hónapja piacvezető a TV2 Csoport

Megállíthatatlan az X-Faktor

Tarolt az X-Faktor és a Való Világ

Íme pár cím a TV2, illetve az RTL Klub közleményeiből az elmúlt pár hónapban. A nézettségeket mindenki akkor tette ki az ablakba, amikor büszkélkedni akart vele. A TV2-nél, mondjuk, ez nem fordult túl sokszor elő: bármennyire is hangsúlyozzák az eredményeiket, a heti számokból egy pillanat alatt kiderül, hogy az őszt elbukták. Hogy ne ismételjük annyiszor magunkat, pontokba szedtük, mi történt augusztus végétől nagy vonalakban:

Az évnek mindjárt vége, így az őszi műsorrend is lezárul. Pár hónap nézettségi adataiból pedig már látszik, hogyan alakult a versengés, van-e értelme egyáltalán versengésnek hívni az RTL klub és TV2 harcát. Az RTL Klubnak biztosan nem ártana a komoly konkurencia, hiszen annak sosincs jó vége, ha sokáig nem akad normális kihívó, és mindig ugyanaz a szereplő áll a kereskedelmi tévézés csúcsán. A TV2 viszont minden rakétáját begyújtva is nehezen közelíti meg az RTL Klubot, amely vígan elvan a megszokott, már többször nyerő műsoraival. Nem szednénk szét mi sem annyira a TV2 nézettségét hétről hétre, ha nem a legerősebb csatornához mérnék magukat folyton. A második helyről persze lehet, hogy elérhetőnek tűnik az aranyérem, de az adatokat nézve ez a legtöbbször lehetetlen.

A TV2 jelenleg nem komolyan vehető konkurencia.

Augusztus 27-től november 11-ig elemeztük kívülről-belülről a nézettséget, több szempont alapján hasonlítottuk össze az RTL Klubot és a TV2-t, illetve az RTL Magyarországot és a TV2 Csoportot. Minden korosztályt kiszedtünk, ami csak azért fontos, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mire annyira büszke egy csatorna. Kereskedelmileg, azaz a reklámok értékesítésének szempontjából a 18 és 49 év közöttiek a legfontosabb nézők, de a TV2 sokszor emeli ki a 18-59-es korcsoportot, illetve a teljes lakosságot. Ez a fő csatornáknál félrevezető, hiszen megváltozott tévézési szokások ide vagy oda, még mindig a 18-49 az etalon. Kisebb csatornáknál már több értelme van az egyéb mutatóknak, elvégre egyes termékeket az idősebbek néznek, és van kifejezetten gyerektartalom is.

Ezek alapján mondjuk augusztus és november közepe között 18-49-ben az átlagos közönségarányt (SHR%) nézve az Izaura a nyolcadik helyezett a vizsgált csatornák közül, teljes lakosságban viszont már ötödik. Az RTL Klub és a TV2 sem a legfiatalabbaknak vesz annyi török sorozatot és ismétli a klasszikusokat orrvérzésig.

Hogy egyszerűbb legyen minden számot átlátni, grafikonokba rendeztük az elmúlt pár hónapot (a vizsgált időszak augusztus 27-november 11.). Az eredmény pedig teljesen egyértelmű:

A TV2 pozícióját tovább nehezítheti, hogy a talán kegyvesztett Andy Vajna távozhat a TV2 éléről, és a 444 szerint  a TV2 Média Csoport Zrt-t Mészáros Lőrinc veheti át. Ha ez tényleg megtörténik, újra érdemes lesz ránézni a számokra, hogy meddig zuhannak.

Az adatok a Nielsen közönségmérés eredményei. 

A grafikon magyarázataiban felhasznált képek a TV2 és az RTL Klub sajtószobájának felvételei. 

Kiemelt kép: TV2