Kultúra

A Bohém rapszódia sokkal jobban ment, mint várták

Pedig eleve nem voltak kicsit a várakozások.
Korábban a témában:

Február óta nem volt ilyen az amerikai jegypénztáraknál: az elmúlt hétvégén három friss mozibemutató vitte a prímet. Ebben az abszolút élen áll önmagát is túlszárnyalva a Bohém rapszódia: 50 millió dolláros bevételt hozott az észak-amerikai piacokon (USA és Kanada). A második helyen a Disney élőszereplős próbálkozása egy klasszikussal, A diótörő és a négy birodalom áll, amit a Tiffany Haddish és Tika Sumpter főszereplésével bemutatott Nobody’s Fool című vígjáték követ – ez utóbbit nálunk nem mutatják be, talán nem is baj: elég rosszak az értékelései. A régebben a piacon lévő filmek közül erősen tartja bevételeit a Csillag születik, a Venom és az Apróláb, érdekes lesz látni, hogy a két zenés film, a Bohém rapszódia és a Csillag születik hogyan szerepel majd egymáshoz képest – bár az eltérő korhatár-besorolás sokat segítheti mindkét darabot.

Lady Gaga fogja a fagyott szívünket, és beteszi olvasztásra
Eközben aláhúzta az eddig is nyilvánvalót, jelesül, hogy ő az egyik legtehetségesebb ember ebben a túlhizlalt popszakmában. Csillag születik kritika.

A Freddie Mercury-filmként aposztrofált – de valójában nem az – Bohém rapszódia azzal együtt tudta hozni a bevételeket, hogy egészen nehezen született meg, gyártását rendező- és főszereplőcsere és egyéb szakmai problémák kísérték. A gondoknak ugyan meg is lett az eredménye – a hibátlan zenei és koncertfilmes élmény mellett biztonsági játékos, Freddie karakterét mószeroló, a Queen többi tagját egekbe magasztaló film született -, de ezzel a nagyközönségnek láthatóan nem volt baja. Nem meglepő: a show elég erős, és tudjuk, hogy az átlagnézőt nem fogja érdekelni a mélylélektan. Akárhogy is, a film alighanem folytatja diadalmenetét ezek után is, mivel az elkövetkező hetekben hasonló kaliberű versenytárs nem várható, és a nemzetközi szereplését is hasonlóan erősre becsülik.

A Disney már aligha lehet ennyire nyugodt, Diótörő-parafrázisukat sem a kritika, sem a közönség nem értékelte túl erősre, és a húszmilliós hazai nyitóhétvége is jócskán elmaradt a várakozásoktól, amelyek egy ekkora sztárparádés CGI-bombát öveztek. A Paramount Nobody’s Foolja tizennégy millió dolláros hazai bevétellel került a harmadik helyre, és mivel a közönség reakciói kedvezők, a bevételei aligha csökkennek nagyot a következő  hetekben. A top 5-be került még a Halloween című horror, ami a ’70-es évekbeli előkép nyomán értelemszerűen hozza az elvártat, és Tom Hardy Venomja is be tud még vinni a mozikba érdemi számú nézőt.

via Box Office Mojo, kiemelt kép: Fórum Hungary

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.