Kultúra

A zongorista találkozik a „démoni” hörgéssel: balhé az eurovíziós induló körül

Szentpéteri Csilla magából kikelve akadt ki A Dal győztesének produkcióján, hamar megbánta.

Mi is beszámoltunk arról, hogy a hétvégén lezárult A Dal idei versenye, megvan a győztes, aki májusban hazánkat képviseli az idei Eurovízión, Lisszabonban: a versenyt az AWS zenekar nyerte, Viszlát, nyár! című szerzeményével, a zsűri négy továbbjutója közül ők kapták a legtöbb voksot a közönségtől.

Megvan az Eurovíziós Dalfesztivál magyar indulója
Szombaton este nyolc finalista közül dőlt el, hogy ki utazhat Lisszabonba.

Szentpéteri Csilla zongoraművész ugyanakkor nem osztotta a publikum lelkesedését, a Facebookon kelt ki az AWS „démoni, lélekre, szellemre semmit nem ható” dala ellen. Szentpéteri azóta már eltávolította a posztját, a Blikk azonban megőrizte az öröklétnek a bejegyzést:

KULTÚR”SOKK! Komolyan kérdezem, hogy gondolják a Dal-ban, hogy ezt az idegesítő, démoni hörgést hallató, agresszív zenét??? játszó, lélekre, szellemre semmit nem ható ( legalábbis az enyémre nem ), erőltetett szövegű, “vmi hatása alatt álló”- kinézetű zenekart küldik ki, mint Magyarországot képviselő együttest???? Meghallgattuk a vasárnapi ebéd előtt, mindössze az első refrénig, és tényleg komolyan kérdezem, hogy ez mi????? EZ VOLT A TUTI BEFUTÓ???? Persze, ha belegondolok ebbe az egész Eurovízióba, na az is vicc, ami ott van…. jó sok villogás, lehetőleg eszméletlen mennyiségű LED-fal, cirkusz, idiotizmus, aberráltság, minél nagyobb felhajtás azért, hogy eltakarják azt, ami nincs – ZENE…..Tisztelet a kivételnek!

Szentpéterinek alighanem a komolyzenétől valóban kissé távol álló hörgés és torzított gitár adta fel a leckét, ami a magát post-hardcore, alternatív rock-metal zenekarnak valló AWS dalát meghatározta. Hogy a rock és metál ezer alzsánere hány évtizede van jelen a könnyűzenében, arról nem tisztünk kioktatni Szentpéterit, pláne, hogy ezt azóta helyettünk megtették mások, egészen sokan, köztük a témában kétségkívül jártas zenész, Szabó Gergely. A Dalriada és a Mandara billentyűse kisebb műfaji gyorstalpalót tartott a crossover-művésznőnek, azt firtatva, hogy tényleg komolyan gondolja-e, hogy ezekben a dalokban nincsen zeneiség és harmónia, és hogy valóban a Sátán zenéje-e minden, amiben hörgés és károgás hallható, ami, mint Szabó fogalmaz, ugyanolyan kifejezésmód, mint a rap. Szentpéteri azt is kifogásolta, hogy az Eurovízión sok az optikai tuning, ami – mint Szabó rámutat – szintén visszásan hangzik egy koncertezésből élő zenésztől, aki ugyanúgy használ show-elemeket, mint bárki, hiszen ez is a műsor része.

Szentpéteri Csilla mindazonáltal még a billentyűs posztjával járt legjobban, ő ugyanis kulturáltan és tisztelettel nyilatkozott, nem mondható el ugyanez azokról a kommentelőkről, akik ellepték Szentpéteri Facebook-oldalát, válogatott szidalmakat zúdítva a zongoristára. Egyik-másik reakció olyan éles, sőt, fenyegető volt, hogy Szentpéteri végül törölte az eredeti posztot. A békítésként kiposztolt újabb üzenete alatti kommentfolyamban ugyanakkor továbbra is megy a passzív agresszív (értsd: beszól, de melléír egy mosolygós emojit) sárdobálás, csak már jóval burkoltabban, még a végén nekiesnek ezek a démoni mettálosok. Veszélyes üzem az internet.

Kiemelt kép: AWS Facebook

Ajánlott videó

Olvasói sztorik