Ben Kenigsberg, a New York Times írója szerint például
az 1945 szikár, szuggesztív film, melyet pazar, kontrasztos fekete-fehérben vettek fel (…) A film lassan felfedi, ahogy a falu felszíni civilizált világa árulásra épül, és a sötét háttérben jól kirajzolódnak a rejtőzködő konspirátorok. Magával ragadó, finoman megalkotott film.
Eközben a Los Angeles Times kritikusa, Kenneth Turan „letisztult, erőteljes, meggyőződéssel és szakmai virtuozitással készült” alkotásként méltatta az 1945-öt, a legendás Village Voice Danny Kingje szintén elismerően írt a feszült drámáról, melyben „fortyogó gyanúk mozgatják a cselekményt”. Doris Toumarkine, a Film Journal International írója szerint Török Ferenc filmje „delejező, rendkívüli, háború utáni dráma, kötelező látnivaló”.
A méltató kritikák sorában további fontos lapok és blogok vannak, mint a Quad City Times, melyben Linda Cook a rendkívül realisztikus színészi játékot emelte ki, míg Kam Williams, a Missisipi Link szerkesztője „erőteljes, bibliai mértékű parabolának” tartotta a filmet, mely „nemcsak az emberek embertelenségét mutatja be, hanem a megbocsátás képességét is, amit nem szabad elfelejteni”. Az Enternainment For a Living írója, Robert Costa a rendezést emelte ki, míg a New York Jewish Week kritikusa, Jonathan Mark Ragályi Elemér operatőri munkáját hasonlította a Terrence Malicktól megszokott stílushoz. A Wolf Entertainment Guide szerzője szerint
Szántó T. Gábor novellájának filmadaptációja 1945 augusztusának egyetlen napján játszódik, témája a második világháború utáni újrakezdés a vidéki Magyarországon. A görög tragédiákat idéző, mindössze néhány óra leforgása alatt játszódó dráma helyszíne egy felbolydult kelet-magyarországi falu, ahol ezen a napon mindenki a jegyző fiának az esküvőjére készül. A forgatókönyvet Szántó T. Gábor írta Török Ferenc rendező közreműködésével, az operatőr Ragályi Elemér, a zeneszerző Szemző Tibor volt. Mi is nagyon szerettük a filmet.
Török Ferenc rendezése januári debütálása óta világszerte kiemelkedő siker a nemzetközi filmfesztiválokon. Harmincnál is több fesztiválszereplése során több közönségdíjat, kritikusi díjat és szakmai díjat is elnyert, köztük a jeruzsálemi filmfesztivál rangos Yad Vashem díját, illetve a hollandiai Vlissingenben a fesztivál fődíját. A film emellett itthon is jól szerepel, nem csak a kritikusoknál: már több mint 40 ezren nézték meg, és jelenleg is műsoron van.
Kiemelt kép: Katapult Film