„Alulírott kortárs magyar írók és képzőművészek tiltakozunk az ellen, hogy a puncs.hu szellemisége bármilyen tekintetben teret nyerjen Magyarországon. A sugar daddy és sugar baby kampány az emberi méltóságot minden lehetséges vonatkozásban sérti, a szexualitást áruként kezeli és a fiatalok számára méltatlan és veszélyes perspektívát kínál” – olvasható a több mint száz művész által aláírt nyilatkozatban, amely a Literán jelent meg.
Az aláírók között van Karafiáth Orsolya, Garaczi László, Rutkai Bori, Schilling Árpád Zomborácz Virág.
A kortárs magyar kulturális élet szereplői a tulajdonosi köt átfedései miatt felelősnek érzik magukat, ezért azt követelik, hogy „a kampányt népszerűsítő hirdetéseket minden létező nyilvános felületről távolítsák el, és induljon eljárás annak tisztázására, hogy miként lehetséges, hogy a prostitúció tevőleges támogatójaként működő társkereső oldal finanszírozása közpénzek felhasználásával történik”.
A honlap tulajdonosa a művészeti alkotásairól is ismert vállalkozó, Weiler Péter, a vállakozást pedig Hernádi Zsolt Mol-vezér alapkezelője is támogatta uniós források felhasználásával a Direkt36 szerint.
Az oldal nevével az utóbbi időben óriásplakátokon, valamint a népszerű tévés reality, a Feleségek luxuskivitelben támogatójaként is lehetett találkozni.
A puncs.hu lényege, hogy „gondtalan életet kereső” fiatal nőket segít összekötni tehetősebb férfiakkal. Az oldal meghatározása szerint a sugar daddy „sikeres férfi vagy nő (Sugar Mommy), aki tudja, hogy mit akar. Munkája által már egzisztenciát teremtett magának, és most arra vár, hogy az életét megossza a leendő párjával.”
Az oldal szlogenje: „Én csak menő pasikkal randizok.”